Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بررسی داده های اقتصادی این هفته

بررسی داده های اقتصادی این هفته

داده های بخش مسکن ایالات متحده شروع هفته را برای دلار آمریکا آغاز می کند. فروش خانه های جدید و مجوزهای ساخت، توجه ما را در روز دوشنبه جلب می کند. رکود غیرمنتظره در مجوزها و فروش می تواند سرمایه گذاران را وحشت زده کند. اقتصاددانان بخش مسکن را آزمونی برای اقتصاد ایالات متحده می دانند.

در تقویم اقتصادی روز سه شنبه، اعداد اطمینان مصرف کننده برای ماه فوریه باید در نظر گرفته شود. افزایش اعتماد مصرف کننده می تواند نشانه چشم انداز مثبتی برای هزینه های مصرف کننده و تورم باشد. سایر آمارها شامل سفارشات کالاهای بادوام و داده های قیمت خانه است. با این حال، شاخص اعتماد مصرف کننده CB تأثیر بیشتری خواهد داشت.

اعداد تولید ناخالص داخلی فصل چهارم در روز چهارشنبه مورد توجه قرار خواهند گرفت. تجدید نظر در ارقام تخمین دوم می تواند بر دیدگاه ها در مورد اقتصاد تأثیر بگذارد. با این حال، بعید است که اعداد فصل چهارم بر مسیر نرخ فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

در روز پنج‌شنبه، شاخص قیمت اصلی PCE و ارقام درآمد/هزینه‌های شخصی بر انتظارات  کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تأثیر خواهد گذاشت. تورم مداوم و روند افزایش درآمد/هزینه ممکن است کاهش نرخ را تا نیمه دوم سال 2024 به تعویق بیندازد.

سایر آمارها شامل ادعاهای بیکاری و PMI شیکاگو است. با این حال، اینها احتمالاً دومین محرک نسبت به تورم و اعداد درآمد/هزینه شخصی خواهند بود.

ISM Manufacturing و اعداد احساسات مصرف کننده میشیگان هفته مهمی را برای دلار آمریکا به پایان می رساند. سرمایه گذاران باید اجزای فرعی مرتبط با تورم را نیز در نظر بگیرند.

فراتر از اعداد، سخنرانی های اعضای FOMC توجه سرمایه گذاران را ایجاب می کند. اعضای FOMC رافائل بوستیک (پنجشنبه/جمعه)، جان ویلیامز (پنجشنبه)، لورتا مستر (پنجشنبه) و مری دالی (جمعه) در تقویم برای سخنرانی حضور دارند.

واکنش به اعداد و ارقام تورم اخیر و دیدگاه ها در مورد جدول زمانی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، سطوح قیمت را تغییر می دهد.

 

تقویم ایالات متحده.png

 

یورو

در روز سه‌شنبه، اعداد اعتماد مصرف‌کننده آلمان برای ماه مارس، عملکرد یورو را در کانون توجه قرار می‌دهند. گزارش‌های اخیر اعتماد مصرف‌کننده، چشم‌انداز تیره‌ای را برای هزینه‌ها نشان می‌دهد. کاهش غیرمنتظره اعتماد می تواند نشان دهنده یک رکود اقتصادی طولانی مدت باشد.

اقتصاد فرانسه و آلمان روز پنجشنبه در کانون توجه قرار خواهند گرفت. اعداد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم از فرانسه و آلمان خرده فروشی و ارقام بیکاری باید در نظر گرفته شود. با این حال، ارقام اولیه تورم فرانسه و آلمان در ماه فوریه بر یورو تأثیر بیشتری خواهد گذاشت. تورم داغتر از حد انتظار می تواند انتظارات برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در آوریل را کاهش دهد.

روز جمعه، اعداد PMI تولیدی و ارقام اولیه تورم منطقه یورو در کانون توجه قرار خواهند گرفت. PMI برای ایتالیا و تجدید نظر در PMI تولید منطقه یورو بر تقاضای خریداران برای EUR تأثیر می گذارد. با این حال، گزارش CPI نقطه کانونی برای بازارها و بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

فراتر از اعداد، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (دوشنبه) و عضو هیئت اجرایی الیزابت مک کال (چهارشنبه) در تقویم برای سخنرانی حضور دارند.

 

تقویم اروپا.png

 

پونداسترلینگ

در روز پنجشنبه، قیمت مسکن در بریتانیا، پوند را در کانون توجه قرار خواهد داد. تورم و نرخ بهره بر احساسات مصرف کننده و اقتصاد بریتانیا تأثیر منفی گذاشته است. کاهش غیرمنتظره قیمت مسکن در بریتانیا می تواند بر اعتماد مصرف کننده و برنامه های هزینه ای تاثیر بگذارد.

اعداد نهایی PMI تولید برای ماه فوریه نیز می تواند بر روی اشتهای خریداران برای پوند در روز جمعه تأثیر بگذارد.

با این حال، سخنرانی های بانک مرکزی انگلیس احتمالاً تأثیر بیشتری خواهد داشت. اندرو بیلی، فرماندار BoE (سه شنبه) و اقتصاددان ارشد Huw Pill (دوشنبه/جمعه) برای سخنرانی در تقویم حضور دارند. دیدگاه ها در مورد تورم و کاهش نرخ بهره، صفحه را تغییر می دهد. اعضای کمیته سیاست پولی سارا بریدن (دوشنبه) و سر دیو رامسدن (سه شنبه) نیز سخنرانی خواهند کرد.

 

تقویم انگلستان.png

 

دلار کانادا (لونی)

در روز پنجشنبه، اعداد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم کانادا بر تقاضای خریداران برای Loonie تأثیر خواهد گذاشت. اعداد تولید ناخالص داخلی کمتر از حد انتظار ممکن است شرط بندی بر روی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا را در نیمه اول 2024 افزایش دهد.

سایر آمارها شامل فروش عمده و داده های حساب جاری است. با این حال، گزارش تولید ناخالص داخلی احتمالاً تأثیر بیشتری خواهد داشت.

 

تقویم کانادا.png

 

دلار استرالیا (آزی)

در روز چهارشنبه، شاخص ساخت و ساز انجام شده باعث جلب توجه سرمایه گذاران خواهد شد. بدتر شدن محیط بخش مسکن می تواند بر اعتماد مصرف کننده، مصرف و دلار استرالیا تأثیر بگذارد.

با این حال، ارقام خرده فروشی استرالیا برای ژانویه توجه سرمایه گذاران را جلب می کند. RBA در نشست فوریه افزایش نرخ بهره را روی میز گذاشت. افزایش مخارج مصرف کننده ممکن است تورم مبتنی بر تقاضا را هدایت کند و بر احساسات به سمت مسیر نرخ RBA تأثیر بگذارد.

سایر آمارها شامل اعداد مخارج سرمایه خصوصی است. با این حال، گزارش خرده فروشی احتمالاً نقطه کانونی RBA خواهد بود.

 

تقویم استرالیا.png

 

دلار نیوزلند (کیوی)

روز چهارشنبه، RBNZ دلار نیوزلند را در کانون توجه قرار خواهد داد. اقتصاددانان انتظار دارند که RBNZ نرخ نقدی را روی 5.50 درصد بگذارد. بیانیه نرخ و کنفرانس مطبوعاتی نیاز به بررسی دارند، مگر اینکه یک حرکت غیرمنتظره در سیاست وجود داشته باشد.

اعداد PMI بخش خصوصی از چین نیز توجه سرمایه گذاران را در روز جمعه جلب می کند. افزایش فعالیت‌های بخش تولید می‌تواند برای دارایی‌های پرریسک‌تر و ارزهای کالایی مفید باشد.

 

تقویم نیوزلند.png

ین ژاپن

در روز سه شنبه، اعداد تورم ملی در ماه ژانویه، ین ژاپن را در کانون توجه قرار خواهند داد. ارقام تورم کمتر از حد انتظار می تواند بر روی انتظارت بانک مرکزی ژاپن از روی نرخ های منفی تأثیر بگذارد.

با این حال، روز پنجشنبه، تورم بانک مرکزی ژاپن و اعداد تولید صنعتی نیز نیاز به بررسی دارند. افزایش نرخ تورم سالانه می‌تواند از انتظارات بازار بر روی چرخش ماه آوریل از نرخ‌های منفی حمایت کند.

با این حال، اعداد تولید صنعتی می تواند لکه قرمز بیشتری را در مورد اقتصاد ایجاد کند. یک رکود غیرمنتظره در تولید ممکن است بانک ژاپن را تحت تاثیر قرار دهد و قصد دارد از نرخ های منفی خارج شود.

با توجه به تورم، تفسیر بانک مرکزی ژاپن نیز نیاز به بررسی دارد. راهنمایی رو به جلو در مورد جدول زمانی برای چرخش از نرخ های منفی می تواند سطوح قیمتی را جابجا کند.

 

تقویم ژاپن.png

 

 چین

روز جمعه، اعداد PMI بخش خصوصی برای ماه فوریه توجه سرمایه گذاران را جلب می کند. داده های اقتصادی اخیر از چین سیگنال های متفاوتی را ارسال کرده است. با این حال، افزایش فعالیت های بخش خصوصی می تواند تقاضا برای دارایی های پرریسک تر را افزایش دهد.

PMI بسیار مهم Caixin Manufacturing احتمالا تاثیر بیشتری خواهد داشت.

 

تقویم چین.png

سرمایه گذاران همچنین باید به محرک های پکن توجه کنند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید