Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بررسی تقویم اقتصادی هفته پیش رو

بررسی تقویم اقتصادی هفته پیش رو
هفته مهمی در ایالات متحده خواهد بود و سرمایه گذاران از نزدیک بر تخمین قبلی نرخ رشد تولید ناخالص داخلی Q4، شاخص های قیمت PCE و درآمد و هزینه های شخصی نظارت می کنند. علاوه بر این، توجه به

سفارشات کالاهای بادوام

شاخصPMIهای تولید و خدمات

فروش خانه های جدید و معلق

مورد توجه خواهد بود.

گزارش‌های فصل درآمدزایی از بازیگران اصلی صنعت مانند مایکروسافت، تسلا، ویزا، J&J، P&G، نتفلیکس، اینتل، T-Mobile، Verizon، Abbott، IBM و Amex این هفته ارائه میشود. در صحنه جهانی، تصمیمات نرخ بهره در منطقه یورو، ژاپن، کانادا اتخاذ خواهد شد.

همچنین، PMI تولید و خدمات در استرالیا، ژاپن، فرانسه، منطقه یورو و بریتانیا به دقت رصد خواهد شد. علاوه بر این، آلمان شاخص‌های Ifo Business Climate و GFK Consumer Consumer را منتشر خواهد کرد، در حالی که استرالیا NAB Business Confidence را ارائه خواهد کرد.

 

تقویم اقتصادی ایالات متحده.png

 

در ایالات متحده، پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی مربوط به سه‌ماهه چهارم، همراه با هزینه‌های شخصی و درآمد ماه دسامبر و سفارش‌های کالاهای بادوام، در مرکز توجه قرار خواهد گرفت. انتظار می رود اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه چهارم با نرخ سالانه 1.8 درصد رشد کند که نشان دهنده کاهش قابل توجهی از رشد 4.9 درصدی در سه ماهه قبل است. به‌علاوه، پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های اصلی PCE در دسامبر 0.2 درصد افزایش یابد، که نسبت به افزایش 0.1 درصدی مشاهده شده در نوامبر، اندکی افزایش یافته است. همچنین انتظار می‌رود که این گزارش افزایش 0.2 درصدی در هزینه‌های شخصی و 0.3 درصد پیشرفت در درآمد را نشان دهد. در نهایت، احتمالاً سفارشات کالاهای بادوام 0.5٪ افزایش یافته است، به دنبال افزایش 5.4٪ در نوامبر، که بزرگترین افزایش از جولای 2020 بود.

سرمایه گذاران همچنین به شاخص S&P Global PMI، فروش خانه های جدید و معلق، شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو شیکاگو و تخمین های پیش از فروش عمده فروشی و تراز تجاری کالا. فصل درآمد سه ماهه چهارم با گزارش‌هایی از شرکت‌های بزرگ، از جمله American Express، Johnson & Johnson، Procter & Gamble، Intel Corp، IBM، Netflix، Tesla، AT&T، Blackstone، 3M، General Electric، Verizon، توجه خواهند کرد.

 

تقویم اقتصادی کانادا .png

 

بانک کانادا احتمالاً نرخ بهره را در سطوح فعلی حفظ خواهد کرد، زیرا تورم بسیار بالاتر از اهداف سیاستگذاران باقی می ماند و بازار کار به تدریج سرد می شود. قیمت مسکن در کانادا نیز در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

 

تقویم اقتصادی اروپا.png

 

در اروپا، انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ‌های بهره را بدون تغییر نگه دارد، اما سرمایه‌گذاران بیانیه همراه را برای بینش‌هایی در مورد ارزیابی بانک مرکزی از شرایط اقتصادی و هرگونه تغییر احتمالی در آینده به دقت بررسی خواهند کرد. در بخش اقتصاد کلان، پیش‌بینی می‌شود که داده‌های فلش PMI نشان دهد که اقتصاد منطقه یورو، از جمله آلمان و فرانسه، در اوایل سال 2024 کاهش رکودی را تجربه کرد که ناشی از کاهش ملایم‌تر در بخش‌های تولید و خدمات بود. علاوه بر این، روحیه مصرف‌کننده در سراسر منطقه یورو در آستانه بهبود است و به بالاترین سطح از فوریه 2022 رسیده است. در آلمان، شاخص احساسات کسب‌وکار Ifo ممکن است کمی افزایش یابد، در حالی که انتظار می‌رود اعتماد مصرف‌کننده GfK از بالاترین سطح پنج ماهه کاهش یابد. در فرانسه، پیش‌بینی می‌شود که احساسات مصرف‌کننده به بالاترین حد خود در دو سال اخیر برسد، در حالی که احساسات تجاری در بالاترین سطح پنج ماهه ثابت باقی بماند.

 

تقویم اقتصادی انگلستان.png

 

انتظار می‌رود در بریتانیا، نظرسنجی Flash PMI کاهش کوچک‌تری در فعالیت‌های تولیدی و قوی‌ترین رشد خدمات در هفت ماه گذشته را نشان دهد. سرمایه‌گذاران همچنین به اندازه‌گیری‌های CBI برای سفارش‌های کارخانه، خوش‌بینی تجاری، معاملات توزیعی و همچنین استقراض خالص بخش عمومی در بریتانیا نظارت دقیقی دارند.

 

تقویم اقتصادی چین.png

 

در آسیا، انتظار می‌رود بانک خلق چین نرخ‌های اولیه وام‌های یک ساله و پنج ساله خود را بدون تغییر نگه دارد، زیرا بانک مرکزی تصمیم گرفت برای حمایت از تسهیلات پولی بیشتر خودداری کند.، بانک ژاپن انتظار می‌رود که نرخ بهره کلیدی خود را بدون تغییر نگه دارد و از هرگونه تغییر در سیاست کنترل منحنی بازده خودداری کند، پس از اینکه آخرین نرخ‌های تورم اصلی و اصلی به پایین‌ترین حد چند ساله سقوط کردند. سرمایه گذاران همچنین منتظر تراز تجاری دسامبر و ارقام PMI ژانویه هستند.

 

تقویم اقتصادی اسیا.png

 

در استرالیا، سرمایه گذاران منتظر شاخص اعتماد تجاری NAB دسامبر و ارقام PMI برای ژانویه هستند، در حالی که نیوزلند CPI سه ماهه چهارم خود را به اشتراک خواهد گذاشت.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید