Your browser does not support JavaScript!
نماشا

با انتظارات سرمایه گذاران برو اقدامات فدرال رزرو، سهام آسیا و اقیانوسیه بالاتر می رود.

با انتظارات سرمایه گذاران برو اقدامات فدرال رزرو، سهام آسیا و اقیانوسیه بالاتر می رود.

داده های اداره ملی آمار نشان می دهد که فعالیت کارخانه های چین در ماه اکتبر در مقایسه با سپتامبر کاهش یافته است.

شاخص‌های عمده سهام آسیا-اقیانوسیه عمدتاً در روز دوشنبه بالاتر بودند، زیرا معامله‌گران از داده‌های تولیدی و غیرتولیدی چین که انتظارات را نادیده گرفت صرف نظر کردند و سرمایه‌گذاران منتظر نشست فدرال رزرو ایالات متحده در اواخر این هفته هستند. بازارها بیشتر با این امید که فدرال رزرو ممکن است در مورد افزایش نرخ بهره در آینده در اواخر این هفته کمتر تهاجمی به نظر برسد، حمایت می شود.

 

سود درسهام ژاپن، هنگ کنگ، کره جنوبی و استرالیا تثبت شده است، اما سهام چین به دنبال آمار ضعیف اقتصادی کاهش یافت.

شاخص Hang Seng هنگ کنگ 0.89٪ افزایش یافت، در حالی که سهام بازی پس از اخبار مربوط به سیستم ویزای الکترونیکی برای ساکنان چینی که به ماکائو سفر می کنند، دوباره افزایش یافت. CNBC گزارش داد، شانگهای کامپوزیت 0.03 درصد کاهش یافت.

 

فعالیت کارخانه در چین در ماه اکتبر کاهش یافت و انتظارات از دست رفت

داده های اداره ملی آمار نشان می دهد که فعالیت کارخانه های چین در ماه اکتبر در مقایسه با سپتامبر کاهش یافته است.

 

چاپ رسمی شاخص مدیران خرید تولیدی به 49.2 رسید که انتظارات را برای 50 از دست داد - علامتی که رشد ماهانه را از انقباض جدا می کند. در ماه سپتامبر، شاخص PMI روی 50.1 بود.

 

شاخصPMI رسمی غیر تولیدی چین در مقایسه با چاپ 50.6 در ماه سپتامبر به 48.7 رسید.

 

ساکنان چین از اول نوامبر می توانند با استفاده از ویزای الکترونیکی به ماکائو سفر کنند

اداره مهاجرت چین اعلام کرد که ساکنان می توانند از اول نوامبر با استفاده از سیستم ویزای آنلاین به جای درخواست های حضوری به ماکائو سفر کنند، اقدامی که می تواند سفر به بزرگترین مرکز قمار جهان را افزایش دهد.

 

اما تسهیل قوانین ویزا درست زمانی اتفاق می‌افتد که خود دولت ماکائو برخی از محدودیت‌های سخت کووید را پس از شناسایی تعداد معدودی از موارد در روزهای اخیر پس از عدم ابتلا به عفونت برای بیش از سه ماه، بازگرداند.

 

کاهش تولید صنعتی ژاپن برای اولین بار در چهار ماه گذشته

داده‌های دولتی نشان می‌دهد که تولید صنعتی ژاپن در ماه سپتامبر نسبت به آگوست 1.6 درصد کاهش یافته است که بیش از انتظارات کاهش 1 درصدی در نظرسنجی رویترز و پایان دادن به رشد سه ماهه است.

 

فروش خرده فروشی در استرالیا 0.6 درصد در ماه سپتامبر افزایش یافت

داده‌های رسمی نشان می‌دهد که خرده‌فروشی استرالیا در سپتامبر 0.6 درصد نسبت به اوت افزایش یافته است که مطابق با انتظارات در نظرسنجی رویترز و با همان سرعت گزارش شده در دوره ماهانه قبلی است.

 

چشم انداز کوتاه مدت

سهام آسیا-اقیانوسیه علیرغم گزارش های اقتصادی مختلط تا نزولی در منطقه عملکرد خوبی داشتند زیرا سرمایه گذاران همچنان بر روی لحن ملایم تری از سوی فدرال رزرو ایالات متحده در روز چهارشنبه شرط بندی می کردند.

 

سهام در هفته گذشته به دلیل گمانه زنی ها در مورد زمان چرخش فدرال رزرو بالا رفت. انتظار می‌رود که فدرال رزرو پس از نشست سیاست‌گذاری ۱ تا ۲ نوامبر خود، برای چهارمین بار متوالی، نرخ‌های بهره را افزایش دهد، پیش از اینکه از ماه دسامبر به سرعت پایین‌تری از افزایش نرخ بهره ببرد.

 

اگرچه احتمالاً حجم معاملات در آستانه نشست دو روزه فدرال رزرو پایین خواهد بود، اما تقاضا برای سهام با ریسک بالاتر احتمالاً قوی باقی خواهد ماند زیرا سرمایه گذاران شرط می بندند که فدرال رزرو افزایش نرخ های فوق العاده خود را قبل از پایان سال کاهش دهد.

 

انتظار می رود پس از چهار افزایش متوالی نرخ بهره 75 صدم درصد، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به نیم درصد کاهش یابد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (5)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید