Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بازار مسکن ایالات متحده با کاهش ماه مارس مواجه است

بازار مسکن ایالات متحده با کاهش ماه مارس مواجه است

بخش مسکن ایالات متحده در ماه مارس کاهش قابل توجهی را تجربه کرد، به طوری که هم شروع مسکن و هم مجوزهای ساخت بیش از حد انتظار کاهش یافتند. این رکود به دنبال دوره‌ای از رشد است که نشان‌دهنده مرحله نوسانی برای بازار مسکن است که می‌تواند پیامدهایی بر اقتصاد و بازارهای مالی گسترده‌تر داشته باشد.

 

شروع کاهش شدید مسکن

مارس شاهد کاهش قابل توجه 14.7 درصدی در شروع مسکن بود که به 1.32 میلیون واحد کاهش یافت. این کاهش شدید، افزایش 12.7 درصدی را که در فوریه مشاهده شد، معکوس می‌کند و بی‌ثباتی احتمالی در شتاب ساخت و ساز مسکن را نشان می‌دهد. شایان ذکر است، شاخص شروع ساخت مسکن تک خانواری، بخش کلیدی بازار، با 12.4 درصد کاهش به 1.022 میلیون واحد رسید.

 

مجوزهای ساختمانی نیز سقوط می کند

پروانه‌های ساختمانی، شاخصی از فعالیت‌های ساخت‌وساز آتی، در ماه مارس با 4.3 درصد کاهش به 1.458 میلیون واحد رسید. این کاهش پس از افزایش اندک در ژانویه اتفاق افتاد که نشان دهنده کاهش در قصد ساخت و ساز به ویژه در خانه های تک خانواده بود که شاهد کاهش 5.7 درصدی مجوزها به 973 هزار بود.

 

مقایسه با انتظارات و داده های تاریخی

شروع ساخت مسکن و مجوزهای ساختمانی هر دو کمتر از انتظارات بازار بودند و شروع به طور قابل توجهی از 1.480 میلیون واحد پیش بینی شده کاهش یافت. مجوزهای ساختمانی همچنین کاهشی را از 1.510 میلیون مورد انتظار ثبت کردند که نشان دهنده کندی در برنامه های ساخت و ساز آینده است. علاوه بر این، تکمیل مسکن خصوصی نسبت به فوریه 13.5 درصد کاهش داشته و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 3.9 درصد کاهش داشته است، در حالی که تکمیل مسکن برای تک خانوارها 10.5 درصد کاهش یافته است.

 

واکنش دلاری

علیرغم داده‌های ناامیدکننده مسکن، شاخص دلار آمریکا همچنان انعطاف‌پذیر باقی ماند و بالای 106.00 باقی ماند. این نشان می‌دهد که اگرچه بخش مسکن نشانه‌هایی از ضعیف شدن را نشان می‌دهد، اما هنوز تأثیر عمیقی بر بازارهای مالی گسترده‌تر نداشته است.

 

پیش بینی بازار

کاهش در شروع مسکن و مجوزهای ساخت نشان دهنده چشم انداز نزولی برای بازار مسکن ایالات متحده در کوتاه مدت است. کاهش مداوم در بخش‌های مختلف نشان‌دهنده احتیاط بالقوه در میان سازندگان به دلیل عدم قطعیت‌های اقتصادی یا اشباع بازار است. سرمایه‌گذاران و ناظران بازار باید برای کاهش بیشتر فعالیت‌های مسکن، که می‌تواند چشم‌انداز رشد اقتصادی را تضعیف کند و بر احساسات بازار تأثیر منفی بگذارد، آماده شوند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید