Your browser does not support JavaScript!
نماشا

 بازار سهام ایالات متحده دری را به روی نوسانات باز می کند

 بازار سهام ایالات متحده دری را به روی نوسانات باز می کند


نوسانات قیمت امروز نشان می دهد که معامله گران باید برای افزایش نوسانات به دلیل واگرایی در بازارهای سهام آسیا و ایالات متحده آماده شوند.
بازارهای سهام  آسیا با بازارهای سهام ایالات متحده متفاوت هستند که نشان می دهد سرمایه گذاران جهانی ممکن است نیاز به آماده شدن برای یک هفته پرنوسان داشته باشند.

سهام هنگ کنگ در اوایل روز دوشنبه در منطقه آسیا-اقیانوسیه پیشروی افزایش یافته است، زیرا داده های تجاری چین بسیار کمتر از انتظارات بود و اولین کاهش سالانه صادرات از ماه می 2020 را نشان می دهد. در همین حال، معاملات آتی سهام ایالات متحده در روز یکشنبه کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران به آینده نگاه می کردند. هفته مملو از رویدادهای جذاب از جمله انتخابات میان دوره ای کنگره و همچنین آخرین گزارش تورم مصرف کننده بود.
صادرات اکتبر چین برای اولین بار از ماه می 2020 کاهش یافته است.

 

داده های اقتصادی چین.jpg


صادرات چین بر حسب دلار آمریکا در ماه اکتبر نسبت به سال قبل 0.3 درصد کاهش یافت که به طور قابل توجهی انتظارات برای افزایش 4.3 درصدی در نظرسنجی رویترز و کاهش شدید نسبت به رشد 5.7 درصدی در سپتامبر را از دست داد.

واردات نیز 0.7 درصد کاهش یافت و پیش بینی ها برای افزایش 0.1 درصدی نسبت به سال قبل پس از افزایش 0.3 درصدی در سپتامبر وجود نداشت.

طبق داده‌های Refinitiv Eikon، کاهش ارزش دلار در ماه گذشته اولین کاهش سالانه از ماه می 2020 بود.

خط مشی محدود کننده کووید چین عبارت است از Wildcard

هفته گذشته، سرمایه گذاران چینی و هنگ کنگی به امید بازگشایی دومین اقتصاد بزرگ جهان، یک تریلیون دلار به بازار وارد کردند.

اگر حق با آنها باشد، بازده بزرگی خواهد داشت، اما در آخر هفته، مقام چینی تعهد خود را به رویکرد سختگیرانه مهار COVID-19 تکرار کرد و امیدها برای بازگشایی سریع اقتصاد را از بین برد.

مقامات بهداشتی روز یکشنبه گفتند که چین با رویکرد "پاکسازی پویا" خود در قبال موارد کووید-19 با ظهور موارد جدید پافشاری خواهد کرد.

انتظارات سرمایه‌گذاران آسیایی برای کاهش محدودیت‌های کووید، سرمایه‌گذاران آمریکایی را در آستانه انتخابات محافظت می‌کنند

اقدام قیمت امروز نشان می دهد که معامله گران باید برای افزایش نوسانات به دلیل واگرایی در بازارهای سهام آسیا و ایالات متحده آماده شوند.

در حالی که می دانیم که بازگشایی اقتصاد در چین و کاهش محدودیت های کووید احتمالاً یک رویداد صعودی خواهد بود، یا همانطور که گلدمن ساکس در یادداشتی به مخاطبین اعلام کرد "سهام های چینی ممکن است در زمان بازگشایی و قبل از بازگشایی 20٪ افزایش یابد"، سایر بادهای مخالف در اقتصاد جهانی که می توانند روند صعودی را از مسیر خارج کنند.

به عنوان مثال، در ایالات متحده، سرمایه گذاران بر انتخابات میان دوره ای و تأثیر بالقوه آن بر سیاست اقتصادی ایالات متحده تمرکز خواهند کرد. و گزارش تورم قیمت مصرف کننده (CPI) در روز پنجشنبه که احتمالاً نقش مهمی در جهت سیاست فدرال رزرو دارد.

حتی اگر چین 2 یا 3 ماه دیگر محدودیت‌های خود را کاهش دهد، باز هم این احتمال وجود دارد که رشد اقتصادی چین در سال آینده بر اساس انتظارات کاهش تقاضا از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا کاهش یابد. این می تواند باعث کاهش صادرات چین در همسایگی 2 درصد یا بیشتر شود.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید