Your browser does not support JavaScript!
نماشا

رمز و راز کسب سود در بازار های مالی

رمز و راز کسب سود در بازار های مالی

بازار های مالی (بازار فارکس، بازار بورس، بازار اوراق قرضه، بازار کالاها و...) مکانی مناسب برای سرمایه گذاری هستند. افراد مختلفی میتوانند از این بازار کسب سود کنند و اگر فعالیت در این بازار را به عنوان شغل در نظر بگیرند، میتوانند از این بازار کسب درآمد کنند. به افرادی که در این بازار فعالیت میکنند، معامله گر می گویند. چنانچه میخواهید یک معامله گر موفق باشید این مطلب را تا آخر بخوانید.

نکته مهمی که در بازارهای مالی وجود دارد این است که، کسب سود در این بازار ساده است اما راحت نسیت و نیاز به تلاش های هدفمندی دارد. چرا این نکته مهمی است؟ چون تلاش های غیر هدفمند میتواند انرژی معامله گر، پول معامله گر و از همه مهمتر زمان معامله گر را بیهوده از بین ببرد. 3سال ابتدای فعالیت معامله گران در بازارهای مالی بسیار مهم است. سه سال فعالیت در بازارهای مالی میتواند تجربه گرانبهایی برای هر معامله گر باشد. چنانچه سال های اولیه گام های موثری برداشته نشود، بهترین فرصت برای کسب تجربه در جهت سودآوری از بین میرود.

اما گام های موثر برای موفقیت در این بازار کسب آگاهی و درک درست از حرکات قیمت است. بسیاری از معامله گران مبتدی و ناموفق فعالیت در بازارهای مالی را فقط محدود به تحلیل تکنیکال میدانند. تحلیل تکنیکال بسیار جذاب، قابل فهم و منطقی به نظرمیرسد. ولی فقط در گذشته بازار اینچنین است. و در زمان واقعی بسیار ناکارآمد هستند. متاسفانه مطالب بسیار زیادی از تحلیل تکنیکال در اینترنت وجود دارد که معامله گران را از آگاهی و درک حرکات بازار دور میکند.

تحلیل تکنیکال جز کوچکی از تحلیل این بازار است. در بازاری مثل فارکس، عامل اصلی حرکات قیمت ارزش ارز ها هستند که به اوضاع اقتصادی و سیاسی کشورهای مرتبط، وابسته هستند.

یک معامله گر میتواند بازار را با تحلیل فاندامنتال، تحلیل سنتیمنتال، تحلیل بین بازاری و در نهایت تحلیل تکنیکال پیش بینی کند. هرکدام از این تحلیل ها به تنهایی نمی تواند برای معامله گر کاربردی باشد.

حال برای اینکه یک معامله گر تمامی این تحلیل ها رو برای انواع بازارها بررسی کند، مستلزم صرف زمان و تمرکز زیادی است. و اینکه آیا ذهن معامله گر بعد از صرف زمان و انرژی زیاد تمرکز لازم برای انجام معامله و مدیریت معامله را خواهد داشت؟

یک معامله گر موفق هیچگاه انرژی و زمان خود را صرف انواع تحلیل ها و جستجو در خبرها و تحلیل خبرها نمیکند.

یک معامله گر موفق از سرویس ها و خدمات تیم های حرفه ایی جهت انجام معاملات موفق استفاده میکند.

حال در این مطلب به بررسی انواع خدمات در بازارهای مالی میپردازیم:

اخبار صوتی: از سایر معامله گران چند گام جلوتر باشید

 

اخبار صوتی.png

 

خبرها تاثیرات بلند مدت و کوتاه مدتی روی بازار های مالی میگذارند، معامله گران روزانه میبایست در جهت اخبار منتشر شده وارد معامله شوند تا بتوانند با اطمینان بیشتری وارد معامله شده و درصد کسب سود آنها بسیار بالا رود. مثل اظهار نظر سیاستمداران در جهت تقویت یک ارز میتواند موقعیت معامله کوتاه مدت را فراهم کند و یا اظهار نظر سیاست مداران در جهت تضعیف یک ارز میتواند موقعیت فروش با درصد موفقیت زیادی را برای معامله گر روزانه فراهم کند. همچنین اخبار تنش بین دو کشور و یا اخبار انفجار یا اقدامات تروریستی و ... میتواند تاثیرات قابل پیش بینی بر بازار های مالی داشته باشد.

پس زمان دریافت خبر میتواند بسیار مهم باشد. اینکه معامله گر بیشتر زمان خود را برای یافتن این اخبار صرف کند و آن خبر را تحلیل کند، کار بسیار فرسایشی و غیر منطقی است. خدمات اخبار صوتی میتواند در هر لحظه اخبار را برای معمله گر، بلافاصله در سریعترین زمان ممکن بازگو کند، و تحلیل آن را در اختیار معامله گر قرار دهد. بنابراین معامله گر نیازی ندارد تا ساعات زیادی را پشت سیستم خود صرف کند. در این صورت معامله گر ذهن آماده و تمرکز زیادی بروی معاملات خود خواهد داشت.

تحلیل های بازار: خواهید دانست بازار به کدام جهت حرکت خواهد کرد!

 

بیت کوین زیر 23 هزار.png

 

در طول روز اخبار، تاثیرات متفاوتی بروی شاخص ها دارند که برای درک این تاثیرات میبایست تحلیل تخصصی در ارتباط با تاثیرات اخبار بروی شاخص صورت بگیرد. برای اینکه معامله گر از اخبارهای دریافت شده سر در گم نشود، از سرویس دریافت تحلیل استفاده میکند تا ذهن او گمراه و سر در گم نشود. در تحلیل های ویژه به معامله گر گفته میشود شاخص با توجه به اخبار روز، تحلیل بین بازاری و سنتیمنت بازار بروی سطوح تکنیکال به کدام جهت ادامه حرکت خواهد داد.

یکی از معایب بزرگ ابزار های تکنیکال این است که برخی از انها صرفا در بازار رنج سود ده هستند و در بازار روند دار متضرر هستند( مثل اسیلاتورها)،همچنین برخی از آنها( مثل میانگین متحرک) در بازار روند دار سود ده هستند و در بازار رنج، ضرر ده میشوند. پس مشخص شدن بازار روند دار یا بازار رنج میتواند برای انجام معاملات سودده، موضوعی حیاتی باشد. در تحلیل های ویژه حرکات بازار رنج و روند دار، همچنین شکست های معتبر و نا معتبر و یا بازار آشفته و غیر قابل معامله مشخص شده و معامله گر با سیستم معاملاتی خود میتواند در جهت درستی اقدام به پیدا کردن موقعیت های معاملاتی کند.

ایده های معاملاتی: میدانید در کدام نرخ وارد معامله شوید تا کسب سود کنید

 

سیگنال فارکس.png

 

برای بسیاری از معامله گران مبتدی تشخیص جهت حرکت بازار به تنهایی نمیتواند برای آنها مفید باشد. برای ورود به معامله بحث زمانبندی بسیار مهم است. تعیین حد سود و تعیین حد ضرر نیز میتواند حیاتی باشد. تعیین یک حد ضرر محافظت شده و تعیین حد سود قابل ملاحظه در برآیند سود آوری تاثیر مستقیم دارد. معامله گرانی که هنوز نتوانسته اند سیستم معاملاتی منحصر به فردی را داشته باشند، میتوانند از این سرویس استفاده کنند. در این سرویس تحلیلگران با توجه به اخبار موجود و تحلیل های انجام شده در بخشهای قبل معاملاتی را بروی حساب معاملاتی خود انجام میدهد و آن را در اختیار معامله گران مبتدی قرار میدهد.

باید بدانید سیستم معاملاتی هر معامله گر متفاوت از معامله گران دیگر است، مقدار سرمایه، حجم ورود به معامله، تحمل چه مقدار ضرر و صدها عوامل دیگر هستند که شخصیت معاملاتی هر فردی را منحصر به فرد میکند. بنابراین انتخاب یک سیستم معاملاتی منحصر به فرد میتواند در نهایت برای معامله گر مفید باشد.

آکادمی: مثل یک معامله گر حرفه ایی تحلیل کنید و کسب سود کنید.

 

آموش فارکس.png

 

معامله گران موفق همیشه به دنبال آموزش های کاربردی هستند. بازار همیشه در حال تنفس است و جریان دارد و از هر اتفاق جدیدی میتوان درس آموخت. شاید معامله گران مبتدی دوست داشته باشد در جهت تحلیل بازار به خودکفایی برسد. برخی از اصطلاحات بازارهای مالی نیاز به رمزگشایی دارد. بسیاری از مباحث کلیدی و تاثیر گذار در بازار را نمی توان در ویدیو تحلیلی توضیح داد. به طور مثال سیاست های تسهیلی اصطلاحی است که در تحلیل ها بکار برده میشود. توضیح این اصطلاح و درک کامل ان در زمان محدود تحلیل ممکن نیست. بنابراین معامله گران مبتدی برای درک بهتر تحلیل ها میتوانند به قدرتمند ترین و جامع ترین و کاربردی ترین آکادمی آموزشی دنیا دسترسی داشته باشند.

  • دوره روانشناسی بازار: 80درصد موفقیت معامله گران به عواملی غیر از تحلیل بازار بستگی دارد. این دوره برای آماده سازی ذهنی معامله گران بسیار ضروری است تا بتوانید شخصیت معامله گری خود را بسازید. ضمیر ناخودآگاه خود را به سمت سود های زیاد سوق دهید. این بین تمرینات بسیاری را انجام خواهید داد.
  • دوره مدیریت سرمایه (بزودی): دلیل اینکه بیشتر معامله گران در این بازار متضرر هستند به این موضوع مربوط است که زمان کافی برای آموزش مدیریت سرمایه کسب نکرده اند. اکثرا بحث مدیریت سرمایه را به میزان بیشتر بودن حد ضرر به حد سود( ریسک به ریوارد) میدانند. اما توجه کرده اید که هر چه شما حد سود خود را بزرگتر انتخاب کنید شانس بدست اوردن سود را هم کمتر میکنید. و هرچه حد ضرر خود را کمتر انتخاب کنید، فقط شانس ضرر کردن خود را بیشتر میکنید. مدیریت سرمایه به شما آموزش میدهد که چطور منحنی ریسک به ریوارد (نسبت ضرر به سود) همیشه در جهت برایند بلند مدت سود اور تنظیم کنید و حساب خود را همیشه در حال رشد ببینید.
  • دوره تحلیل فاندامنتال: خیلی از زمان ها قیمت توجهی به خط روند مقاومتی و حمایتی نمیکند، و از ان عبور میکند.زمان هایی شکست های نا معتبر شکل میگیرد، و گاهی قیمت به خطوط روند احترام میگذارد. معامله گر چطور میبایست شکست های معتبر را از شکست های نا معتبر تشخیص دهد. معامله درزمان واقعی بر اساس سطوح تکنیکال بسیار مشکل است و در نصف موارد منجر به سود شده و در نصف موارد منجر به ضرر میشود و این موضوع عملا فرقی با انداختن سکه (شیر یا خط) ندارد. اما تحلیل فاندامنتال میتواند تا حد بسیار زیادی شکست های صورت گرفته را انالیز کند. اینکه آیا شکست از خط روند مقاومتی یا حمایتی به دلیل محرک فاندامنتال( خبر یا رویداد مهم) بوده، که در اینصورت شکست معتبر خواهد بود و یا بدون محرک فاندامنتال شکست از خطوط روند حمایتی یا مقاومتی صورت گرفته، که در این صورت شکست نا معتبر است.

پس لزوم داشتن اطلاعات فاندامنتال در پیش بینی حرکات و رفتار بازار موضوع بسیار مهمی است که توسط بسیاری از معامله گران مبتدی نادیده گرفته شده و باعث ضرر میشود.

  • دوره تحلیل سنتیمنتال: یکی از مواردی که در آموزش های غیر کاربردی رایج در اینترنت به معامله گران آموزش داده میشود این است که زمانی که داده اقتصادی کشوری مثل امریکا خوب منتشر شود، ارز مربوطه که در این مثال دلار امریکا است رشد خواهد کرد و یا گفته میشود چنانچه بانک مرکزی نرخهای بهرهرا افزایش دهد ارز مربوط به آن کشور تقویت میشود و اگر نرخ های بهره را پایین آورد ارز مربوطه تضعیف میشود. در بسیاری از موارد داده های اقتصادی خیلی خوب منتشر میشوند ولی ارز مربوطه تقویت نمیشود، و یا افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی صورت میگیرد ولی ارز آن کشور به جای رشد کردن، تضعیف میشود. یکی از مواردی که باید در تحلیل فاندامنتال در نظر گرفت تمایلات بازار و انتظارات بازار است. در صورت استفاده از تحلیل سنتیمنتال معامله گر به راحتی میتواند در جهت درست حرکت قیمت را پیش بینی کند.
  • دوره تحلیل تکنیکال: در آموزش های غیر کاربردی موجود در اینترنت از تحلیل تکنیکال در جهت پیش بینی روند آینده قیمت استفاده میشود.تمامی ابزار های تکنیکال به مقدار بسیار زیادی در سایت های مختلف وجود دارد( انواع ابزار های اسیلاتور و اندیکاتور) و نحوه آموزش واستفاده از آنها هم وجود دارد، ولی چرا با وجود این همه آموزش تکنیکال و ابزارهای تکنیکال معامله گران بسیاری متضرر هستند؟ دلیل این موضوع این است که ابزار های تکنیکال نباید در مورد پیش بینی جهت حرکت بازار مورد استفاده قرار گیرند. پس آیا سوال این است که تحلیل تکنیکال اهمیت ندارد؟ تحلیل تکنیکال بسیار مهم است ولی نه در جهت پیش بینی جهت حرکت بازار، بلکه بعد از مشخص شدن جهت حرکت بازار توسط تحلیل های فاندامنتال و سنتیمنتال و تحلیل بین بازاری، از ابزار های تکنیکال میبایست نقاط ورود بالقوه به معامله و همچنین تعیین حد ضرر و حد سود استفاده کرد. تحلیل تکنیکال میتواند نظم و قوانین مهمی را برای معامله شما بوجود آورد. بدون تحلیل تکنیکال معامله گر در بازار گمراه خواهد شد.
  • دوره تحلیل بین بازاری: معامله گر موفق برای تعیین جهت بازار از تحلیل بین بازاری استفاده میکند. دانستن ارتباط بین بازار فارکس و بازار اوراق قرضه و همچنین بازار های سهام و کالاها(مثل طلا) در تعیین جهت حرکت بازار بسیار حیاتی و مهم است. بسیاری از بازارها با هم همگرا و هم جهت هستند( مثل نرخ بازدهی و جفت ارز دلار ین) برخی از بازارها هم با یکدیگر واگرا و معکوس هم حرکت میکنند( مثل نرخ بازدهی واقعی و قیمت طلا). معامله گران حرفه ایی نمودارهای مرتبط زیادی را همزمان تحت نظر میگیرند تا هشدارهای لازم را قبل از وقوع حرکت بعدی بازار پیش بینی کنند.
  • دوره عرضه و تقاضا: تمامی حرکات بازار به دلیل عرضه و تقاضا است.به مانند معامله گران خرد، بانک های مرکزی و موسسات مالی نیز بازار را مورد تحلیل قرارمیدهند و در زمان هایی تقاضای زیادی را وارد بازار میکنند و یا عرضه زیادی را وارد بازار میکنند. حتما مشاهده کرده اید که قیمت به یکباره با نوسانات زیادی نوسان میکند. در این مواقع حجم های معاملاتی بزرگی وارد بازار میشود. شناسایی مناطقی که عرضه زیاد و تقاضای زیاد وارد بازار میشود میتواند همراه با ورود به معامله در جهت معاملات بانک ها باشد و سود قابل توجهی را به معامله گر بدهد.

 

آشنایی با این خدمات توانسته دید معامله گران را به ساختار بازارهای مالی باز کند و تعداد محدودی ازمعامله گران واجد شرایط از این خدمات استفاده میکنند. چرا که معامله گران مبتدی و متضرر لزومی به پرداخت اشتراک ماهانه و دریافت این خدمات نمیبینند و ترجیح میدهند با خرید آموزش های غیر کاربردی تکنیکال راه خود را برای کسب سود ساده و کوتاه کنند. ولی در اخر متحمل ضرر زیادی میشوند. چه بسا اگر مقدار کوچکی از سرمایه خود را (که صرف آموزش های غلط در اینترنت میکنند) به تهیه اشتراک این خدمات بکنند، نه تنها سرمایه خود را از دست نمیدهند بلکه بعد از ماه ها و سالها با کسب تجربه مفید و کاربردی به موفقیت و کسب سود مستمر میرسند.

شما هم میتوانید برای کسب سود واجد شرایط شوید. همین الان با ما تماس بگیرید.

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید