Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جهش در هزینه های مصرف کننده ممکن است خبر بدی برای شاخص های سهام ایالات متحده باشد

جهش در هزینه های مصرف کننده ممکن است خبر بدی برای شاخص های سهام ایالات متحده باشد

مخارج شخصی آمریکایی ها در ماه ژوئیه به افزایش خطرات بازگشت به تورم اشاره دارد. مخارج مصرف کننده در ماه جولای 0.8 درصد افزایش یافت، پس از افزایش 0.7 درصدی در ماه قبل. در همین حال، درآمدها در جولای 0.2 درصد و در ژوئن 0.3 درصد افزایش یافت. درآمد شخصی قابل تصرف در ماه جولای پس از افزایش 0.2 درصدی در ماه قبل بدون تغییر بود.

در نتیجه، پس انداز شخصی به 3.5 درصد از درآمد کاهش یافت که کمترین میزان از اکتبر گذشته بود، در حالی که دو ماه قبل 4.7 درصد بود.

 

fxpro202303083131.png

اینها نشانه هایی از فشارهای تورمی در ایالات متحده است، برخلاف رکود قیمت بسیاری از کالاها که باعث افزایش تورم در سال گذشته شد. شاخص هزینه ها در ماه جولای از 3.0 درصد به 3.3 درصد رشد کرد. شاخص اصلی از 4.1 درصد به 4.2 درصد افزایش یافت. این یک چرخش به سمت بالا از دو برابر سطح هدف 2 درصدی فدرال رزرو است.

 

fxpro202303083132.png

موضوع این است که رشد مخارج قوی‌تر از حد انتظار، خبر خوبی برای دلار و (اغلب) بازار سهام است و اعتماد خریداران را نشان می‌دهد. برای دلار، این قانون  همچنان معتبر است. اما این می تواند خبر بدی برای سهام باشد و انتظارات را برای توقف اقدمات هاوکیش کاهش دهد (بازار در این عقیده استنرخ بهره صندوق های فدرال رزرو قبلا به اوج رسیده است).

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید