Your browser does not support JavaScript!
نماشا

اینگالف (الگوی پوششی)

اینگالف (الگوی پوششی)

یک الگوی کندل استیک صعودی یک کندل صعودی (سفید یا سبز) است که پس از باز شدن در قیمت پایین تر از بسته شدن کندل قبل،  وبالاتر از باز شدن قیمت کندل قبل، بسته می شود. چگونه می توان این الگو را تشخیص داد؟ اگر یک کندل نزولی کوچک که روند نزولی را نشان می دهد، در کندل بعد  توسط یک صعودی بزرگ دنبال  شود، روند صعودی را نشان می دهد. در صورتی که بدنه آن کاملاً روی بدنه کندل گذشته، همپوشانی دارد یا آن را در بر می گیرد.

Untitled.jpg

 

کلمات کلیدی


  • الگوی اینگالف صعودی یک الگوی کندل استیک است که وقتی یک کندل نزولی کوچک در روز بعد توسط یک صعودی بزرگ دنبال می شود، بدنه آن کاملاً روی بدنه کندل روز گذشته همپوشانی می کند یا آن را در بر می گیرد.
  • الگوهای پوششی صعودی وقتی که چهار یا چند کندل نزولی قبل از آنها را پوشش دهد، هشداری برای تغییر روند است.
  • سرمایه گذاران باید نه تنها به دو کندل که الگوی اینگالف را تشکیل می دهند، بلکه به کندل های قبلی نیز توجه کنند.

مفهوم الگوی اینگالف صعودی

الگوی پوششی یا اینگالف صعودی یک الگوی دو کندلی است. کندل دوم بدون در نظر گرفتن طول سایه ها، بدنه واقعی کندل قبل را کاملاً "پوشش می دهد.

این الگو در یک روند نزولی ظاهر می شود. ترکیبی از یک کندل نزولی و سپس یک کندل صعودی بزرگتر است. در کندل دوم الگو، قیمت پایین تر از پایین ترین سطح کندل قبلی باز می شود، با این حال فشار خرید قیمت را به سطح بالاتری از بالاترین قیمت کندل قبلی می رساند ، که با یک برد آشکار برای خریداران به پایان می رسد.

الگوی اینگالف صعودی به شما چه می گوید؟

الگوی پوششی صعودی را نباید فقط یک کندل سفید، که نشان دهنده حرکت قیمت به سمت بالا، به دنبال یک کندل سیاه، و نشان دهنده حرکت نزولی قیمت است، تعبیر کرد. برای شکل گیری یک الگوی پوششی صعودی، سهام باید در روز دوم با قیمت پایین تری نسبت به روز اول شروع شود. اگر قیمت پایین نیامد، بدنه کندل صعودی یا سفید فرصتی برای بلعیدن بدنه ی کندل نزوی یا سیاه روز گذشته نخواهد داشت.

از آنجا که سهام هم پایین تر از روز اول باز می شود و هم بالاتر از روز اول بسته می شود، کندل صعودی یا سفید در الگوی اینگالف صعودی نشان دهنده روزی است که در آن خرس ها قیمت سهام را در صبح کنترل می کردند تا اینکه گاوها قاطعانه تا پایان روز قدرت را بر عهده بگیرید.

 

Untitled.jpg

 

کندل صعودی یا سفید یا سبز، با یک الگوی اینگالف صعودی معمولاً در صورت وجود یک سایه بالایی کوچک، بدان معناست که سهام در بالاترین قیمت خود یا نزدیک آن بسته شد. این نشان می دهد که روز در حالی به پایان رسید که قیمت همچنان در حال افزایش بود.

این فقدان سایه بالایی به احتمال زیاد روز بعد کندل صعودی یا سبز یا سفید دیگری تولید می کند که بالاتر از بسته شدن کندل صعودی الگوی اینگالف، صعودی بسته می شود. اگرچه این امکان نیز وجود دارد که روز بعد پس از باز شدن، یک کندل نزولی یا قرمز و یا سیاه تشکیل شود. از آنجا که الگوهای پوشای صعودی نیز نشان دهنده معکوس شدن روند هستند، تحلیلگران توجه خاصی به آنها می کنند.

 

cT_cs_3413246_NZDCAD_2022-09-12_13-29-55.jpg

 

معکوس شدن کندل در حال صعود

سرمایه گذاران باید نه تنها به دو کندل که الگوی اینگالف صعودی را تشکیل می دهند، توجه داشته باشند؛ بلکه به کندل های قبلی نیز باید توجه کنند. این تصویر واضح تری از اینکه آیا الگوی اینگالف صعودی نشان دهنده وارونه شدن روند واقعی است، ارائه می دهد.

الگوهای اینگالف صعودی وقتی که چهار یا چند کندل سیاه قبل ازخود را ببلعد، احتمالاً نشان دهنده وارونه شدن روند است. هرچه کندل های مشکی قبلی بیشتر  را در خود فرو ببرند، احتمال اینکه روند معکوس ایجاد شود بیشتر است، که توسط یک کندل سفید که بالاتر از شمع پوششی صعودی بسته می شود، تأیید می شود.

استراتژی الگوی اینگالف صعودی

سرانجام، معامله گران می خواهند بدانند که آیا الگوی پوششی صعودی نشان دهنده تغییر سنتیمنت است، این بدان معناست که ممکن است زمان مناسبی برای خرید باشد. اگر حجم معاملات همراه با قیمت افزایش یابد، معامله گران تهاجمی می توانند در نزدیکی پایان روز کندل اینگالف صعودی، با پیش بینی ادامه روند صعودی روز بعد، خرید را انتخاب کنند. معامله گران محافظه کارتر ممکن است تا روز بعد منتظر بمانند. این گونه معاملات خود را برای اطمینان بیشتر از شروع روند معامله افزایش دهند.

محدودیت های استفاده از الگوهای پوششی

یک الگوی اینگالف صعودی می تواند یک سیگنال قوی باشد. به ویژه هنگامی که با روند فعلی ترکیب شود. با این حال، آنها ضد گلوله نیستند. الگوی اینگالف میبایست با تحلیل های بیشتر همراه باشد تا یک سیگنال تمیز را ارائه دهد.

کندل دوم نیز ممکن است بزرگ باشد. اگر تصمیم به معامله بگیرند، این امر می تواند معامله گر را با حد ضرر بسیار زیادی روبرو کند. سود احتمالی از معامله ممکن است ریسک را توجیه نکند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید