Your browser does not support JavaScript!
نماشا

دوره پرایس اکشن ال بروکس: قسمت سوم

دوره پرایس اکشن ال بروکس: قسمت سوم

دوره پرایس اکشن ال بروکس: شخصیت معامله گران موفق

چرا آموزش پرایس اکشن را باید بدانیم؟

یک معامله گر برای تحلیل حرکات قیمت نیاز به ابزار های لازم دارد.  تحلیل تکنیکال یکی از روش های مورد استفاده معامله گران میباشد. اماسوالی که وجود دارد این است که چه نوع ابزاری برای تحلیل تکنیکال مناسب است؟ کدام ابزار ها در اولویت قرار دارند؟ برای انتخاب ابزار درست تکنیکال چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

بدیهی است که تحلیل تکنیکال به تنهایی نمی تواند روند قیمت رو در آینده پیش بینی کند. ابزارهای مورد استفاده در تحلیل تکنیکال به دو دسته پیشرو و تاخیری دسته بندی  میشوند.

ابزارهای تکنیکال تاخیری

این ابزار ها از فرمول هایی بدست می آیند که از قیمت کنونی و قبلی بازار برگرفته شده اند و نمودار قیمتی را با استفاده از فرمول هایی به شکل های مختلف نشان میدهد. ابزار هایی مانند مک دی، میانگین متحرک، شاهص قدرت نسبی (RSI) و ...

این ابزار ها اطلاعاتی در جهت پیش بینی روند قیمت به معامله گر نمیدهد و صرفا ظاهر نمودار قیمتی را تغییر میدهند.

ابزارهای تکنیکال پیشرو

این ابزار ها از رفتار شناسی قیمت در گذشته بدست می آیند و با رسم خطوطی مانند خط روند، سطوح مقاومت و حمایت، کانال، درصد های فیبوناچی و .... رفتار آتی قیمت را بصورت نسبی مشخص می کنند. ولی در حالت کلی شانس پیش بینی درست با استفاده از این ابزار ها ۵۰٪ است. و این تفاوتی با پرتاب سکه برای پیش بینی صعودی بودن و نزولی بودن قیمت نخواهد داشت.

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن با استفاده از رفتار ها و الگوهای قیمتی، چهار چوب مشخصی را برای معامله گران بوجود می آورد. معامله گران با استفاده از رفتارشناسی قیمت میتوانند تصمیمات بهتری در ارتباط با رفتار آتی قیمت داشته باشند. در تحلیل پرایس اکشن از کندل شناسی استفاده میشود. همچنین بالاترین سطوح و پایین ترین سطوح اخیر مورد توجه قرار می گیرد. در تحلیل پرایس اکشن الگوهای مشخص کندل استیک به همراه شناسایی دره ها و قله های مهم( فراکتال ها)، مورد استفاده قرار میگیرد. در استفاده از تحلیل پرایس اکشن نیاز به استفاده از اندیکاتورهای پیچیده و یا اسیلاتورها نخواهید داشت. آنچه که مهم است خالی بودن چارت برای دید بهتر معامله گران خواهد بود.

در تحلیل پرایس اکشن معامله گران به مشاهد قدرت کندل، موقعیت تشکیل کندل، روند حاکم بر بازار، می پردازند. 

چگوره پرایس اکشن بیاموزیم؟

یادگیری تحلیل پرایس اکشن نیاز به صرف زمان و تمرین خواهد داشت. اما پیش بینی روند آتی بازار صرفا با آموزش و تمرین پرایس اکشن امکان پذیر نخواه بود. موسسات بزرگ و معامله گران سودآور علاوه بر آنالیز داده های اقتصادی و تحلیل رویدادهای سیاسی برای تشخیص روند بلند مدت قیمت، از تحلیل پرایس اکشن برای تعیین نقاط ورود به معامله و هدف گذاری استقاده میکنند و یا از تایید پرایس اکشن برای ورود به معامله نیز استفاده میشود. به طور مثال یک محرک قوی اقتصادی باعث شکست از یک ناحیه مقومتی میشود که این ناحیه بالقوه مقاومتی از تحلیل پرایس اکشن تشخیص داده میشود. پس معامله گران بزرگ از پرایس اکشن برای تایید ورود به معامله و تعیین نقاط ورود و همچنین تنظیمات معاملاتی(حد ضرر و حد سود) استفاده میکنند.

معامله گران بزرگ وقتی به این نتیجه میرسند که تحلیل فاندامنتال و سنتیمنتالو همچنین تحلیل بین بازاری به اندازه کافی قوی هست، آنگاه منتظر یک نقطه ورود و یا خروج می ماند که از طریق تحلیل پرایساکشن بدست می آید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید