Your browser does not support JavaScript!
نماشا

واگرایی شرایط اقتصادی چین و سایر نقاط در سال آینده...

واگرایی شرایط اقتصادی چین و سایر نقاط در سال آینده...

مؤسسه مالی بین‌الملل اعلام کرد که اقتصاد جهان در سال آینده همانند سال ۲۰۰۹ پس از بحران مالی ضعیف خواهد بود زیرا درگیری در اوکراین در حال تبدیل شدن به ریسک یک "جنگ همیشگی" است.

اقتصاددانانی از جمله رابین بروکس و جاناتان فورتون روز پنجشنبه در یادداشتی نوشتند که انتظار می رود رشد جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۱.۲ درصد کاهش یابد و هنگامی که برای اثرات پایه تنظیم شود، به همان اندازه ضعیف می شود که در سال ۲۰۰۹ تضعیف شده بود.

تحلیلگران نوشتند: شدت ضربه آتی به تولید ناخالص داخلی جهانی اساساً به مسیر جنگ در اوکراین بستگی دارد. مورد اصلی ما این است که جنگ تا سال ۲۰۲۴ ادامه دارد، با توجه به اینکه درگیری برای پوتین یک امر "وجودی" است.

بر اساس گزارش IIF، اروپا که بیشترین تأثیر را از جنگ گرفته است، پیشتاز این آسیب پذیری خواهد بود.
 اقتصاد منطقه یورو به دنبال کاهش شدید اطمینان مصرف کننده و کسب و کار، ۲ درصد کوچک می شود.
این موسسه برای ایالات متحده، انتظار دارد که تولید ناخالص داخلی ۱٪ افزایش یابد، در حالی که شرایط اقتصادی آمریکای لاتین یک نکته برجسته مثبت خواهد بود زیرا انتظار بر توسعه ۱.۲٪ می باشد چرا که صادرکنندگان کالا از مزایای قیمت های بالای مواد غذایی و انرژی بهره مند می شوند.

موسسه مالی IIF می‌گوید بدهی جهانی کاهش می‌یابد اما نرخ بهره افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارش موسسه مالی بین الملل مستقر در واشنگتن، بزرگترین محرک اقتصاد جهانی در سال آینده چین خواهد بود، جایی که احتمالاً کاهش محدودیت‌های کووید وجود دارد.

بروکس، اقتصاددان ارشد IIF، از اولین کسانی بود که صحبت از نرخ برابری یورو با دلار در اوایل سال جاری کرد. او همچنین به درستی یک رالی در رئال برزیل را بیشتر پیش بینی کرده بود.

?اما این از نظر معامله گری در سال آینده چه معنایی می تواند داشته باشد؟ بازگشایی در چین و توسعه اقتصادی به معنای ایجاد فرصت سرمایه گذاری در شاخص های سهام این کشور برای سال آینده است که در عین حال برای ارزهای کالایی همچون دلار استرالیا و دلار نیوزلند با توجه به روابط نزدیک و وابستگی تجاری اقتصاد این دو کشور به چین، می تواند مثبت باشد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید