Your browser does not support JavaScript!
نماشا

یک هفته سخت دیگر برای دلار استرالیا

یک هفته سخت دیگر برای دلار استرالیا
یک هفته سخت دیگر برای دلار استرالیا

دلار استرالیا در آغاز هفته معاملاتی جدید ثابت معامله میشود . در جلسه اروپا، AUD/USD بدون تغییر در 0.6404 است. این یک هفته بسیار آرام برای انتشارات داده های اقتصادی استرالیا است، (بدون داده های سطح اول). در روز چهارشنبه، استرالیا PMI خدمات و تولید را برای ماه اوت منتشر می کند. خدمات و تولید هر دو در ماه ژوئیه با کاهش سطح 50.0 کاهش یافتند.

استرالیا به زمان سختی رسیده است و پنج هفته متوالی نزول در برابر دلار آمریکا پشت سر گذاشته است و در آن دوره بیش از 400 واحد کاهش یافته است. تصویر اقتصادی در چین همچنان رو به وخامت است و این یکی از دلایل اصلی وخامت شدید دلار استرالیا بوده است.

تمایلات معامله گران بانکب برای دلار استرالیا در ماه آگوست در اغلب روزها نزولی بوده است.

 

شاخص دلار استرالیا.jpg
تمایلات معامله گران بانکی برای شاخص دلار استرالیا

 

 

چین شریک تجاری شماره یک استرالیا است و وقتی چین عطسه می کند، احتمال سرماخوردگی استرالیا وجود دارد. داده های اقتصادی چین نزولی بوده و دومین اقتصاد بزرگ جهان با کاهش قیمت مواجه شده است. هفته گذشته، اورگراند، یک توسعه‌دهنده بزرگ املاک چینی، در نیویورک اعلام ورشکستگی کرد و نگرانی از سرایت به سایر بخش‌های اقتصاد را افزایش داد.

بانک خلق چین (PBOC) با کاهش غیرمنتظره نرخ وام میان مدت یک ساله به رکود اقتصادی واکنش نشان داد. انتظار می‌رفت بانک مرکزی کاهش نرخ‌های اولیه وام یک ساله و پنج ساله (LPR) را دنبال کند. روز دوشنبه، PBOC LPR یک ساله خود را از 3.55 درصد به 3.45 درصد کاهش داد، اما در کمال تعجب، LPR 5 ساله، یک نرخ کلیدی وام دهی که بر وام مسکن تأثیر می گذارد، کاهش نداد.

نرخ‌های پایین‌تر وام برای افزایش تقاضای اعتبار در نظر گرفته شده است، اما بعید به نظر می‌رسد که حرکت  بانک مرکزی به اقتصاد بیمار چین کمک زیادی کند. این نوید خوبی برای دلار استرالیا در حال مبارزه نیست، و اگر اقتصاد چین همچنان نشانه‌هایی از تضعیف خود را نشان دهد، من انتظار دارم که دلار استرالیا به از دست دادن جایگاه خود ادامه دهد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید