Your browser does not support JavaScript!
نماشا

هنگام وقوع بحران و ریسک های سیستماتیک، در بازار فارکس چه باید کرد؟

هنگام وقوع بحران و ریسک های سیستماتیک، در بازار فارکس چه باید کرد؟

در این هفته شاهد چرخش های بزرگ در بازارهای اوراق قرضه بودیم که ناشی از ترس از خطرات سیستماتیک در سیستم مالی بود. و همراه با آن نوسانات زیادی درسنتیمنت بازار و سایر طبقات دارایی ایجاد شده است. این باعث می‌شود که بازار معامله‌گران و کابوس سرمایه‌گذاران بیشتر شود، به این معنی که سفته‌بازان باید به‌خوبی عناوین اخبار را زیر نظر داشته باشند، زیرا آنها احساسات را به یک جهت تغییر می‌دهند.

 

forexcom2023031621-600x465.jpg

برای ارائه ایده ای از سطوح نوسان، اکثر شاخص های اصلی و بازارهای کالا از میانگین محدوده واقعی خود فراتر رفته اند (دو روز معاملاتی تا هفته باقی مانده است). و اکثریت این نوسانات مربوط به اتفاقات روز دوشنبه است.

چرا در حال حاضر بازارها تا این حد نوسان دارند؟

البته، محرک اولیه، ورشکستگی بانک سیلیکون ولی (SVB) بود که باعث ترس گسترده از سرایت و خطرات سیستماتیک برای سیستم مالی شد. و حتی اگر فدرال‌رزرو، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده و شرکت بیمه سپرده فدرال سپرده‌های بانک‌های ورشکسته را در سراسر بازار در این هفته تضمین کردند، اما در واقع باعث وحشت بیشتر شد زیرا بازارها آن را به عنوان نشانه‌ای از بد بودن اوضاع در نظر گرفتند و اثر موجی در بازارهای جهانی بوجود امد.

از آن زمان به بعد، کردیت سوئیس به دلیل «ضعف مادی» در گزارش‌های مالی، امتناع بزرگترین حامی آن از تأمین نقدینگی، و بانک ملی سوئیس (SNB) باید 50 میلیارد دلار نقدینگی برای بانک فراهم کند تا بتواند نقدینگی خود را تامین کند.

  • فرانک سوئیس به لطف ترکیبی از جریان‌های مخاطره‌آمیز و اخباری مبنی بر اینکه بانک ملی سوئیس (SNB) باید نقدینگی برای Credit Suisse فراهم کند تا از سقوط آنها جلوگیری کند، 1.5 برابر بیشتر از محدوده معمول هفتگی خود حرکت کرده است.
         
  • نوسانات ضمنی نرخ بهره به بالاترین حد در 13 سال گذشته رسید
       
  •  DAX در این هفته دو روز از بدترین روزهای سال خود را پشت سر گذاشته است، SMI (شاخص بازار سوئیس) به پایین ترین سطح خود از اکتبر رسیده است.
         
  • بازارهای نفت سطوح حمایتی عمده را شکسته و به پایین‌ترین حد در 15 ماه گذشته سقوط کرده است، بانک‌های اروپایی شاخص های بورس‌ را پایین آورده‌اند.
       
  •  طلا تنها در پنج روز بیش از 7 درصد افزایش یافت
       
  •  ترس از ریسک‌های سیستماتیک باعث کاهش بازده اوراق قرضه (و افزایش قیمت اوراق قرضه) شد زیرا معامله‌گران شرط می‌بندند که بانک‌های مرکزی اکنون مجبور به کاهش نرخ هستند.
         اما پس از آن این سوال نیز مطرح می شود که آیا بانک های مرکزی با توجه به سطوح بالای تورم می توانند نرخ ها را کاهش دهند یا خیر
         
  • شرط‌بندی‌هایی افزایش نیم درصد نرخ های بهره فدرال رزرو، از هفته گذشته به احتمال 80 درصد به 0 درصد سقوط کرده است، و اکنون احساسات حول یک توقف در نرخ های بهره یا افزایش 25صدم درصد است، این امر دلار آمریکا را مانند سنگ در حال ریزش تضعیف کرده است.
        
  • ارزهای های ریسکی مانند AUD، NZD، GBP نیز به دلیل تغییر احساسات بین ریسک‌پذیری و ریسک‌زدگی به بازار نوسانی شده‌اند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید