Your browser does not support JavaScript!
نماشا

ناآرامی در چین، داده های تورم، پاول و NFP در راه است

ناآرامی در چین، داده های تورم، پاول و NFP در راه است

هفته گذشته به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری ایالات متحده، معاملات کمی کندتر از حد معمول بود، اما RBNZ همچنان توانست به طور مخفیانه در افزایش نرخ0.75% دزدکی حرکت کند! ناآرامی‌ها در کارخانه آیفون چین و ادامه تعطیلی‌ها به دلیل کووید، نگرانی‌ها را در بازارها به تدریج کاهش داده است. آیا این هفته ادامه خواهد داشت؟

اما این هفته باید همه چیز متمرکز داده ها باشد. در مورد تورم، اتحادیه اروپا فلش CPI خود را برای نوامبر و ایالات متحده Core PCE را منتشر می کند. علاوه بر این، ایالات متحده حقوق و دستمزد غیر کشاورزی را منتشر خواهد کرد. پاول همچنین روز چهارشنبه در موسسه بروکینگز در مورد اقتصاد و بازار کار صحبت می کند. برای سرنخ‌های بیشتر مراقب باشید که آیا افزایش نرخ بهره آینده فدرال رزرو نیم درصد خواهد بود یا 0.75درصد!

رزرو بانک نیوزلند

رزرو بانک نیوزلند در هفته گذشته نرخ OCR را 75bps افزایش داد تا نرخ ترمینال را به 4.25٪ برساند، بالاترین میزان از ژانویه 2009!  علاوه بر این، کمیته نرخ پایانه خود را از 4.1٪ به 5.5٪ افزایش داد که انتظار دارد در سپتامبر 2023 شاهد آن باشد! این نه تنها بالاتر از نرخ پایانی مورد انتظار فدرال رزرو ایالات متحده است، بلکه فراتر از آن نیز می باشد. RBNZ همچنین خاطرنشان کرد که اقتصاد نیوزلند ممکن است در اواسط سال آینده شاهد رکود اقتصادی باشد که عمدتاً به دلیل کمبود نیروی کار و فشار دستمزدها است. همچنین نشان داد که قیمت مسکن نسبت به اوج خود در سال گذشته 20 درصد کاهش خواهد یافت. RBNZ همچنین اکنون CPI را 7.5% در سال 2023 (در مقابل 5.3% قبل) و 3.8% در سال 2024 (3.01% قبل) می بیند.

کووید با انتقام به چین بازگشت

آنچه که به عنوان قرنطینه کووید در گروه فناوری فاکسکان، که آیفون‌ها را مونتاژ می‌کند، آغاز شد، با خروج کارگران پس از اینکه شرکت پیشنهاد داد به کارکنان پول بیشتری برای ماندن پرداخت کند، اما به آنها پولی نداده بود، به یک شورش تمام عیار تبدیل شد. اپل قبلاً اعلام کرده بود که تحویل آیفون با تاخیر انجام می شود. به هشت منطقه در ژنگژو، از جمله «شهر آیفون» گفته شده است که به مدت پنج روز در خانه بمانند. این قرنطینه تنها به  سوخت آتش افزود زیرا ۶.۶ میلیون نفر در خانه های خود محبوس هستند. در پکن، عفونت‌ها به سطوحی نزدیک به رکورد می‌رسند و قرنطینه‌ها و محدودیت‌ها به رقمی بازمی‌گردند که از ابتدای همه‌گیری دیده نشده است. برای کمک به کاهش اندکی بازارها، PBOC نسبت مورد نیاز ذخایر را 25 صدم درصدکاهش داد و به بانک ها اجازه داد تا 70 میلیارد دلار سرمایه آزاد کنند.

آیا ناآرامی ها و اعتراضات در این هفته ادامه خواهد داشت؟ قرنطینه چه تاثیری بر تولید خواهد داشت؟ آیا مشکلات زنجیره تامین دوباره افزایش خواهد یافت؟ همه اینها سوالاتی هستند که معامله گران در چند هفته آینده باید در نظر بگیرند.

پاول رئیس فدرال رزرو در بروکینگز سخنرانی خواهد کرد

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، این هفته در موسسه بروکینگز درباره اقتصاد و بازار کار سخنرانی خواهد کرد. پس از آخرین جلسه FOMC در 2 نوامبر، پاول روایت جلسه را از داویش به هاوکیش تغییر داد. در این بیانیه آمده است: «در تعیین سرعت افزایش نرخ بهره، تأخیرهای سیاستی و تحولات اقتصادی و مالی را در نظر خواهیم گرفت.» با این حال، در طول کنفرانس مطبوعاتی که پس از آن برگزار شد، پاول گفت که «داده‌های دریافتی نشان می‌دهد که سطح نهایی نرخ‌ها بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود». بازارها به این اظهارنظرها به‌عنوان جنگ‌طلبی برخورد کردند. از آن زمان، CPI اکتبر 7.7% سالانه در مقابل قرائت قبلی 8.2% سالانه بود. اگرچه آمار ماه اکتبر بسیار پایین‌تر از ماه سپتامبر بود، اما هنوز بالاست و به نرخ هدف فدرال رزرو 2 درصد نزدیک نیست. داده های اکتبر NFP قوی بود و 261000 شغل جدید به اقتصاد اضافه شد. با توجه به بالا بودن آخرین آمار تورم و همچنان داده‌های مشاغل قوی، بازارها شاهد کدام یک از تصمیم پاول خواهند بود: پاول داویش که می‌خواهد عقب ماندگی سیاست‌ها را در نظر بگیرد، یا پاول هاوکیش که از نرخ‌های پایانه بالاتر برای مبارزه با تورم صحبت می‌کند؟

داده های اقتصادی

داده های اقتصادی این هفته اهمیت خواهد داشت! پاول در روز چهارشنبه صحبت می‌کند، که اتفاقاً آخرین روز نوامبر نیز هست (مشاهده جریان‌های پایان ماه).

روز پنجشنبه، ایالات متحده معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم، Core PCE را منتشر خواهد کرد. انتظار می رود که چاپ به 5٪ سالانه در مقابل 5.1٪ سالانه در سپتامبر کاهش یابد. سپس در روز جمعه، ایالات متحده اطلاعات مشاغل را منتشر خواهد کرد. انتظار می‌رود که پرینت حقوق و دستمزد غیرکشاورزی برای ماه نوامبر 200000+ در مقابل 216000+ در ماه اکتبر باشد. اگرچه پایین تر است، اما همچنان انتظار می رود که قوی باشد. چاپ بالاتر می تواند به فدرال رزرو برای افزایش 75صدم درصد  نرخ بهره در نشست دسامبر خود اطمینان دهد. من تحلیل مفصلی را برای داده مشاغل این هفته اماده خواهم کرد. همچنین، روز چهارشنبه، اتحادیه اروپا اولین نگاه خود را به داده های CPI نوامبر منتشر خواهد کرد. انتظار می رود چاپ تیتر به 10.4 درصد در سال در مقابل 10.6 درصد سال قبل کاهش یابد. چاپ بالاتر می تواندنرخ بهره  ECB  را 75صدم درصد در نشست دسامبر خود افزایش دهد. 

 

تقویم اقتصادی این هفته.jpg

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (0)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید