Your browser does not support JavaScript!
نماشا

توجهات بازار به صورتجلسه FOMC

توجهات بازار به صورتجلسه  FOMC

هفته جدید شروع نسبتا کندی دارد و شاخص های آسیا عمدتاً درقلمرو قرمز معامله می شود و شاخص های اروپا  و ایالات متحده نیز آماده دنبال کردن همین کار هستند.

این دوران ما هفته‌های آرام زیادی نداریم، اما ممکن است یکی از معدود هفته‌ها باشد که آرام خواهد بود.، با تعطیلات بانکی روز شکرگزاری ایالات متحده، هفته  برای بسیاری از معامله‌گران کوتاه شده است و صورتجلسه  فدرال رزرو در روز چهارشنبه به طور بالقوه بر فعالیت‌های معاملاتی تاثیر گذاشته است.

رالی بهبود سهام در هفته گذشته متوقف شده است زیرا اظهارات اعضا فدرال رزرو بیشتر از آنچه سرمایه گذاران می خواستند هاوکیش باقی مانده است. این بازگشت و یا اصلاحی در بازار سهام نیز بسیار قوی‌تر از آن چیزی بود که مسلماً انتظار می رفت.

 

شاخص های سهام نیویورک.jpg
شاخص های سهام وال استریت

 

 

به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران تاکید بر این موضوع دارند که یک عدد تورم  ضعیف روندی را ایجاد نمی‌کند و برای توجیه سرعت آهسته‌تر شدن  انقباض سیاست ها به شواهد بیشتری نیاز است. در حالی که آنها احتمالاً بی سر و صدا از اینکه تورم به سطوح پایین برگشته راضی خواهند بود، ممکن است تصمیمی نیز وجود داشته باشد که به صورت علنی با خطر تضعیف تلاش های تشدیدکننده آن تا کنون، این امر را نپذیرند. یک گزارش خوب دیگر در ماه آینده  لحن فدرال رزرو تقریباً به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد. و این برای سهام بد خواهد بود.

سهام چین با افزایش موارد COVID-19 سقوط کرد

اخبار اخیر از چین بد بوده است، درست زمانی که ما شاهد بهبود احساسات بودیم، افزایش موارد کووید  بازارها را متزلزل کرده است، . کاهش جزئی محدودیت‌های کووید و چشم‌انداز بیشتر در اوایل سال آینده، در کنار یک برنامه 16 نقطه‌ای برای تقویت بازار املاک، باعث بازگشت قوی سهام در چین و هنگ کنگ شده بود، اما با افزایش و محدودیت‌های اخیر تضعیف شد. 

 

شاخص های سهام اسیا.jpg
شاخص های سهام آسیا

 

قرنطینه های جدید در شهرهای بزرگ نه تنها باعث رشد ریسک تا پایان سال می شود، بلکه می تواند هر برنامه ای را که برای نرم کردن سیاست کووید صفر در سال آینده اجرا می شود، پیچیده کند. ما به منطقه نامشخصی بازگشته ایم که می تواند روند بهبود بازارهای سهام را کند کند.

در میان مشکلات چین، نفت بیشتر می‌لغزد

چشم انداز محدودیت های بیشتر و در نتیجه کاهش تقاضا در چین اخیراً بر قیمت نفت خام تأثیر گذاشته است. نفت برنت هفته گذشته به زیر 90 دلار سقوط کرد و اگر در قلمرو قرمز باقی بماند، می تواند چهارمین روز کاهشی را ثبت کند. ما شاهد چشم‌اندازهای اقتصادی تیره‌ای در سرتاسر جهان هستیم که همچنان بر قیمت‌های نفت تاثیر می‌گذارد و اگر نرخ‌های بهره به همان شکلی که هستند افزایش یابد، انتظارات احتمالاً بدتر خواهند شد.

 

نمودار نفت خام برنت.png
نمودار نفت خام برنت

 

 

این موضوع، نشست بعدی اوپک پلاس را در چند هفته دیگر جالب‌تر خواهد کرد. این گروه در اوایل ماه گذشته به دلیل تصمیم خود برای کاهش دو میلیون بشکه در روز هدف تولید را مورد انتقاد قرار داد، حتی در شرایطی که بسیاری از کشورها تا حدی به دلیل افزایش قیمت نفت با تورم و رکود مبارزه می کنند. اکنون سؤال این است که آیا این گروه آنقدر جسور است که با توجه به تغییرات اخیر قیمت و تحولات اقتصادی، دوباره تولید خود را کاهش دهد؟

سودآوری اما همچنان دلگرم کننده است

قیمت طلا در آغاز هفته در سنتیمنت ریسک گریز که از دلار آمریکا حمایت می کند، در حال کاهش است. این فلز زرد در هفته‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته است زیرا سرمایه‌گذاران با لفاظی‌های کمتر تهاجمی فدرال رزرو و برخی آثار تورمی بسیار مثبت‌تر به یک دارایی جذاب تبدیل شده‌ بود.

اکنون برای صعد در محدوده 1780 دلار متوقف شده است که قبلاً یک سطح حمایتی بسیار مهم بود و در روزهای اخیر مقداری از آن پس گرفته شده بود. تست بعدی حمایت می تواند 1730 دلار باشد، جایی که در ماه های سپتامبر و اکتبر با مقاومت قوی روبرو شد.

 

نمودار یکساعته اونس طلا.png
نمودار یکساعته اونس طلا

 

روزهای تاریک تری برای کریپتو در پیش است؟

چشم‌انداز برای کریپتوها بهتر نمی‌شود، زیرا ما همچنان درباره پیامدهای سقوط FTX بیشتر میشنویم. بیت کوین امروز صبح حدود 4 درصد کاهش یافته است، زیر 16000 دلار معامله می شود و بسیار آسیب پذیر به نظر می رسد. یک افت شدید دیگر بسیار محتمل به نظر می رسد زیرا سنتیمنت بازار کریپتو  از بین نرفته است. ممکن است مدتی طول بکشد تا آن را ترمیم کنند و عدم اطمینانی که رسوایی FTX ایجاد شده است که یک باد مخالف بزرگ برای ارزهای دیجیتال در کوتاه مدت است. در این مرحله، من تعجب نخواهم کرد که ببینم نرخ  10000 دلار دوباره در آینده ای نه چندان دور آزمایش شود.

 

نمودار روزانه بیتکوین.png
نمودار روزانه بیتکوین

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید