Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 22 مارس 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 22 مارس 2024 رویترز

در تقویم اقتصادی 22 مارس 2024 رویترز روز جمعه، با وجود اینکه نرخ تورم اصلی سالانه ژاپن به 2.8 درصد افزایش یافت، اعداد تورم ژاپن نتوانست سرمایه‌گذاران را نگران کند. بازارها انتظار دارند که BoJ برای جلوگیری از تقویت غیرضروری ین، سازگار باقی بماند. یک ین قوی تر می تواند با تلاش ها برای هدایت فشارهای تورمی ناشی از تقاضا مقابله کند.

در روز جمعه، USD/JPY با 0.12% افزایش به 151.784 رسید. گمانه زنی ها در مورد مداخله ای برای تقویت ین باعث شد که USD/JPY کمتر از 152 باشد. USD/JPY علیرغم صعود 8 روزه، زیر رقم 152 باقی ماند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

روز پنجشنبه، PMI خدمات آلمان و منطقه یورو از بهبود پس‌زمینه اقتصاد کلان خبر دادند. PMI خدمات آلمان از 48.3 به 49.8 افزایش یافت و PMI خدمات منطقه یورو از 50.2 به 51.1 افزایش یافت. به طور قابل توجهی، تورم ورودی و قیمت فروش در ماه مارس کاهش یافت و از انتظارات بر روی کاهش نرخ بانک مرکزی اروپا در ژوئن حمایت کرد.

مشکلات بخش تولید نتوانست سرمایه گذاران را نگران کند. شاخص PMI تولید آلمان از 42.5 به 41.6 سقوط کرد.

فراتر از تقویم اقتصادی منطقه یورو، بانک ملی سوئیس (SNB) تقاضا برای دارایی های پرریسک تر را افزایش داد. SNB بازارها را شگفت زده کرد و نرخ بهره را 25 صدم درصد کاهش داد. کاهش نرخ بهره انتظارات سایر بانک‌های مرکزی را برای کاهش نرخ بهره افزایش داد که از SNB میتوانند پیروی کنند.

روز جمعه، ارقام احساسات تجاری آلمان در ماه مارس توجه سرمایه گذاران را جلب می کند. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که شاخص احساسات تجاری Ifo از 85.5 به 86.0 افزایش یابد. اعداد بهتر از حد انتظار می تواند از تقاضای خریداران برای سهام های فهرست شده در اروپا حمایت کند. با این حال، سرمایه گذاران باید اجزای فرعی، از جمله شاخص انتظارات تجاری را در نظر بگیرند.

فراتر از اعداد، بانک مرکزی اروپا نیز در کانون توجه خواهد بود. جلسه شورای عمومی بانک مرکزی اروپا و گفتگوهای بانک مرکزی اروپا نیاز به بررسی سرمایه گذار دارند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد، در تقویم برای سخنرانی حضور دارند. حمایت از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن می‌تواند بر اشتهای خریداران برای یورو تأثیر بگذارد.

 

تقویم اقتصادی (2).png

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

روز پنجشنبه، داده‌های اقتصادی ایالات متحده از انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024 و فرود نرم ایالات متحده حمایت کرد.

مطالبات بیکاری و داده های بخش تولید انتظارات را شکست داد، در حالی که فعالیت بخش خدمات نسبتاً کاهش یافت.

مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 16 مارس از 212 هزار به 210 هزار کاهش یافت. اقتصاددانان افزایش را به 215 هزار پیش بینی کردند. شاخص تولید فیلی فدرال رزرو از 5.2 به 3.2 سقوط کرد. اقتصاددانان انتظار داشتند که این شاخص به 2.3- کاهش یابد.

شاخص PMI خدمات  S&P از 52.3 به 51.7 در ماه مارس کاهش یافت. اقتصاددانان PMI را 52.0 پیش بینی کردند. در مقابل، S&P Global Manufacturing PMI از 52.2 به 52.5 افزایش یافت.

بازارهای سهام ایالات متحده از روز چهارشنبه افزایش یافتند.

در ادامه جلسه معاملاتی، پاول رئیس فدرال رزرو دوباره در کانون توجه قرار خواهد گرفت. رئیس فدرال رزرو در رویداد Fed Listens سخنان افتتاحیه را ایراد خواهد کرد. سرمایه گذاران باید در طول کنفرانس مطبوعاتی FOMC از نظر انحراف از دستورالعمل های آینده، اظهارات را نظارت کنند.

اعضای FOMC میشل بومن و فیلیپ جفرسون در این رویداد صحبت  خواهند کرد. دیدگاه ها در مورد تورم و جدول زمانی برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند قیمت را تغییر دهد.

مایکل بار، عضو FOMC نیز در تقویم برای سخنرانی حضور دارد.

اعضای FOMC Barr، Bowman و Jefferson اعضای رای دهنده FOMC هستند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (0)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید