Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 19 مارس 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 19 مارس 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 19 مارس 2024 رویترز همانطور که انتظار می رفت، بانک مرکزی استرالیا نرخ های بهره خود را در جلسه مارس خود در 4.35 درصد حفظ کرد. حرکت روز سه شنبه در بحبوحه نشانه هایی مبنی بر کاهش رشد اقتصادی در این کشور به دنبال افزایش 4.25 درصدی نرخ بهره در دو سال گذشته صورت گرفت. در همین حال، تورم در کشور به دلیل تعدیل بیشتر قیمت کالاها به روند کاهشی خود ادامه داد. هزینه خدمات، با سرعت تدریجی کاهش پیدا کرده.

ژاپن به نرخ های منفی پایان می دهد، وکنترل منحنی بازده را حذف می کند
بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در نشست ماه مارس خود، نرخ بهره کوتاه مدت کلیدی خود را از 0.1- به حدود 0% تا 0.1% افزایش داد که با انتظارات بازار مطابقت داشت و نرخ بهره منفی هشت ساله خود را متوقف کرد پایان داد. تصمیم روز سه‌شنبه همچنین اولین افزایش نرخ بهره از سال 2007 بود، زیرا تورم از هدف 2 درصدی بانک مرکزی در بیش از یک سال فراتر رفته بود در حالی که بزرگترین شرکت‌های کشور موافقت کرده بودند حقوق‌ها را 5.28 درصد افزایش دهند، بزرگترین افزایش دستمزد در بیش از 3 دهه اخیر. . دو تن از 9 عضو هیئت مدیره BoJ، تویوآکی ناکامورا و آساهی نوگوچی مخالفت کردند. بانک مرکزی همچنین کنترل منحنی بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله را خاتمه داد و خرید ETF و تراست سرمایه گذاری املاک ژاپن (J-REITS) را متوقف کرد. علاوه بر این، به آرامی سرعت خرید اوراق قرضه شرکتی خود را قبل از توقف کامل آن در حدود یک سال کاهش خواهد داد. با این حال، این بانک در بیانیه‌ای اضافه کرد که در صورت افزایش سریع نرخ‌های بلندمدت، پاسخ‌های زیرکانه‌ای مانند افزایش میزان خرید JGB خواهد داشت.

 

تقویم اقتصادی.png

روز سه‌شنبه، مجوزهای ساختمانی و شروع مسکن در ایالات متحده، توجه ما را به خود جلب می‌کند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که مسکن در ماه فوریه پس از کاهش 14.8 درصدی در ژانویه، 7 درصد افزایش خواهد یافت. با این حال، اقتصاددانان انتظار دارند مجوزهای ساختمانی پس از کاهش 0.3 درصدی در ژانویه، 0.2 درصد کاهش یابد.

در حالی که ارقام ماهانه مورد توجه قرار می گیرد، سرمایه گذاران باید روند داده های بخش مسکن را در نظر بگیرند.

بهبود بازار مسکن می تواند اعتماد مصرف کننده و مخارج را افزایش دهد. هزینه‌های مصرف‌کننده می‌تواند تورم ناشی از تقاضا را تقویت کند و زمان کاهش نرخ‌های فدرال رزرو را به تاخیر بیاندازد. یک مسیر نرخ بالاتر به مدت طولانی‌تر فدرال رزرو می‌تواند بر هزینه‌های استقراض تأثیر بگذارد و درآمد قابل تصرف را کاهش دهد. روند نزولی در درآمد قابل تصرف می تواند مخارج مصرف کننده را محدود کند.

تاثیر داده های بخش مسکن بر انتظارات کاهش نرخ فدرال رزرو روز دوشنبه مشهود بود. اعداد بهتر از حد انتظار شاخص بازار مسکن NAHB باعث کاهش بیشتر انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024 شد. با این وجود، یک مسیر نرخ بالاتر به مدت طولانی‌تر فدرال رزرو می‌تواند نرخ‌های وام مسکن را افزایش دهد و بر تقاضا، روند قیمت مسکن و اعتماد مصرف‌کننده تأثیر بگذارد.

همچنین روز سه شنبه داده هاس تورمی کانادا منتشر خواهد شدُ اقتصاد دانان پیش بینی میکنند در مولفه سالانه رشد ۳.۱٪ را در معیار اصلی داشته باشیم که بالاتر از رقم دوره گذشته خواهد بود. افزایش تورم در کانادا میتواند بر انتشارات نرخ های بهره در ماه جون تاثیر بگذارد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (5.0)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید