Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بررسی عملکرد GBP بعد از انتشار داده های ضعیف خرده فروشی

بررسی عملکرد GBP بعد از انتشار داده های ضعیف خرده فروشی

پوند انگلیس در روز جمعه کاهش یافت. در جلسه معاملاتی اروپا، GBP/USD با 0.27% کاهش با 1.2360 معامله می شود.

فروش خرده‌فروشی در بریتانیا بر خلاف انتظارات برای افزایش، کاهش یافت. این باعث فشار بر پوند شده است. ما صبح عنوان کردیم که انتظار داریم GBP/USD از سایرین عقب بماند.

 

نمودارGBPUSD.png
نمودار یکساعته GBPUSD

 

خرده فروشی انگلستان به شدت کاهش می یابد

خرده فروشی بریتانیا در ماه دسامبر ضعیف بود. رقم سرفصل کاهش 1.0٪- در متر در متر، از دست دادن پیش بینی 0.5٪ و پایین تر از نوامبر خواندن 0.5-٪. نرخ اصلی 1.1% کاهش یافت، در حالی که پیش‌بینی 0.4% بود و کمتر از 0.3-% نوامبر بود. بر اساس سالانه، اعداد کاملاً ضعیف بودند - سرفصل  خرده فروشی به 5.8-٪ و نرخ اصلی به 6.1-٪ رسید که بدتر از نوامبر و کمتر از برآوردها بود.

 

خرده فروشی انگلستان.png

 

هر گونه امیدی برای افزایش هزینه ها به دلیل کریسمس از بین رفت، زیرا مصرف کنندگان به دلیل بحران هزینه های زندگی خود را کاهش دادند. تورم اندکی کاهش یافته است، اما همچنان دو رقمی است و انتظار می رود که مصرف کنندگان به دلیل بالا ماندن قیمت مواد غذایی و انرژی و کاهش دستمزدها به دلیل تورم، کیف پول خود را حفظ کنند. اعتماد مصرف‌کننده همچنان در حالت انجماد عمیق باقی می‌ماند، به طوری که GfK Consumer Confidence از 42- در نوامبر، در دسامبر به 45- کاهش یافت.

ضعیف بودن مخارج مصرف‌کننده و اعتماد به اقتصاد، در حال بررسی است، اما بانک مرکزی انگلیس چاره‌ای جز ادامه افزایش نرخ‌ها برای مهار تورم ندارد. این روند کندی خواهد بود، زیرا BoE پیش بینی می کند که تورم در اواخر سال به 5٪ کاهش می یابد.

فدرال رزرو پس از امروز  پیش از نشست نرخ بهره در 1 فوریه، وارد دوره خاموشی 2 هفته ای می شود. این بدان معناست که نظرات یا مصاحبه های عمومی مقامات فدرال رزرو به شدت محدود خواهد شد. این باعث شد که نظرات برینارد، عضو فدرال رزرو در روز پنجشنبه اهمیت بیشتری پیدا کند. برینارد به نظر مخالف بود و گفت که حتی با وجود نشانه هایی مبنی بر شروع کاهش تورم، باید نرخ ها همچنان بالا بماند. نمودار نقطه ای فدرال رزرو نشان می دهد که نرخ بهره در 5.1٪ به اوج خود می رسد، در حالی که بازارها در حدود 4.75٪ قیمت گذاری کرده اند. بعداً امروز از اعضای فدرال رزرو، اظهارات هارکر و والر خواهیم شنید.

چرا انتظارات برای صعود پوند انگلستان بود؟

photo_2023-01-20_15-50-58.jpg

خبر خوب از کارگران بریتانیایی ،حقوق ها 6.4 درصد در سال (در مقابل 6.2 درصد پیش بینی شده) افزایش یافته است. در حالی که تمام ارقام دیگر در گزارش مشاغل بریتانیا همان طور که انتظار می رفت منتشر شد، این رقم به استرلینگ برتری می دهد. دستمزدهای بالاتر به معنای فشارهای تورمی بیشتر و نرخ بهره بالاتر از سوی بانک انگلستان است.
جبهه برگزیت پس از یک روز خوش‌بینی که بعداً تکذیب شد، اکنون ساکت است.
در آنسوی اقیانوس اطلس، دلار پس از عقب نشینی در روز دوشنبه، همچنان در تلاش است تا زخم های ناشی از سقوط هفته گذشته را لیس بزند. من انتظار دارم که دلار سبز در میان بهبود وضعیت سنیتمنت بازار سقوط کند چرا که چین داده های مثبت گزارش کرد.
خریداران همچنین دارای یک مزیت فنی هستند، از منظر تکنیکال همچنان منتظر شکست از سطح 1.2248 و پولبک به این سطح هستیم تا وارد معامله خرید تا سطح 1.232 و 1.24435 باشیم. سطح حمایتی 1.2164 است.

 

این تحلیل من در ارتباط با جفت ارز GBPUSD در روز17 ژانویه بود که نتیجه را در عکس زیر میتوانید مشاهده کنید.

 

معامله .png

 

 

 

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید