Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بررسی حرکات بازار در روز گذشته 8 آپریل

بررسی حرکات بازار در روز گذشته 8 آپریل

طلا به رکوردهای جدیدی رسید و قیمت نفت خام علیرغم کاهش برخی تنش ها در خاورمیانه، دوباره صعود خود را از سر گرفت. یک جهش دیگر در نرخ بازده اوراق قرضه ایالات متحده نیز USD/JPY را به سمت قلمرو مداخله ای سوق داد(سطح152) و بیت کوین (BTC/USD) دوباره به بالاترین سطح خود نزدیک به 72500 رسید.

دیروزهیچ انتشار داده های سطح بالایی وجود نداشت.

 

قیمت طلا و نفت خام هفته را با قدرت آغاز کرد زیرا آنها عمدتا از مذاکرات درباره آتش بس احتمالی در غزه پیش از تعطیلات عید فطر کنار گذاشتند.

 

بررسی حرکت بازار در هفته گذشته.png

در همین حال، بازدهی خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت زیرا معامله گران بیشتری در فدرال رزرو قیمت گذاری کردند که احتمالاً در سال جاری به دنبال انتشار داده های شغلی قوی در ایالات متحده در روز جمعه، نرخ های بهره خود را کمتر از سه مرحله کاهش دادند.

bc6278f1c58336e66d6da.png

دارایی های اصلی در نهایت بیشتر حرکت های آسیایی خود را در جلسات لندن و ایالات متحده ب سمت نزول از دست دادند. با این حال، قیمت بیت کوین، طلاو نفت خام شاهد افزایش دیگری در نزدیکی پایان جلسه ایالات متحده بودند که احتمالاً به دلیل ضعف کلی دلار آمریکا بود.

برخلاف معامله‌گران بازده اوراق قرضه ایالات متحده، بازیگران دلار عمدتاً از داده‌های قوی NFP روز جمعه شانه خالی کردند.

 

یکی از دلایل احتمالی این است که ممکن است در حال حاضرسیاست های پولی فدرال رزرو قیمت گذاری شده باشد، اما برخی از معامله گران دلار ممکن است قبل از گزارش CPI این هفته ایالات متحده اقداماتی را انجام دهند.

 

e3c022eb22d50bbb8063b.png

دلار در برابر ارزهای ریسکی مانند EUR، GBP، AUD، CAD و NZD روند نزولی را در طول روز مشاهده کرد، اما ضررهای خود را در برابر ارزهای امن دیگر مانند CHF و JPY نیز کاهش داد. فروش دلار حتی در آغاز جلسه ایالات متحده افزایش یافت ودلر امریکا روز را نزدیک به پایین ترین سطح روزانه خود به پایان رساند.

 

دلار به جز در برابر CHF، روز را با کاهش قیمت به پایان رساند. فرانک سوئیس ممکن است از ریسک گریزی سود کرده باشد، در حالی که ین زیان محدودی را تجربه کرد زیرا USD/JPY به بالاترین حد خود در سه دهه اخیر رسید که احتمال مداخله ارزی را افزایش داد.

 

ما امروز یک تقویم داده نسبتاً سبک دیگر داریم که می تواند تمرکز معامله گران را بر روندهای بازار گسترده تر فعلی حفظ کند.

 

بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) ممکن است در اولین جلسه آسیایی نوسانات را برای معامله گران فارکس جالب تر کند. انتظار می رود بانک مرکزی در ماه آوریل سیاست های خود را ثابت نگه دارد، اما RBNZ قبلاً بازارها را شگفت زده کرده بودند. در صورتی که تصمیم غافلگیرکننده دیگری دریافت کنیم، چشمان خود را به مانیتور بچسبانید!

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید