Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جلسه هفت: استفاده های مختلف از دستور حد ضرر

جلسه هفت: استفاده های مختلف از دستور حد ضرر

استفاده از دستور حد ضرر یک روش توصیه شده برای مدیریت ریسک است، زیرا به شما امکان می دهد سطح قیمتی را تعیین کنید که فکر می کنید ایده تجارت شما ممکن است باطل شود. شما، می توانید اندازه حد ضرر معامله خود را بر اساس میزان ریسکی که در معامله دارید محاسبه کنید.

این محاسبات در بخش بعدی مورد بحث قرار خواهند گرفت. در حال حاضر، بیایید نگاهی به روش های مختلفی بیندازیم که در آنها می توانید حد ضرر خود را تعیین کنید.

یکی از انواع متداول استفاده از حد ضرر،  به عنوان حد ضرر درصدی نیز شناخته می‌شود، زیرا بر اساس بخشی از سرمایه معامله‌گر مشخص می‌شود که در صورتی که حرکت قیمت به نفع معامله نباشد، ضرر می‌کند. این مقدار ضرر درصدی از سرمایه معامله گر است. پس می‌تواند از یک معامله‌گر به معامله‌گر دیگر متفاوت باشد، زیرا این به پروفایل ریسک بستگی دارد.

معامله‌گران تهاجمی‌تر  می‌توانند با ریسک کردن 10 درصد از سرمایه در یک معامله راحت باشند، در حالی که معامله‌گران محافظه‌کار ممکن است ریسک 1 تا 2 درصد در هر معامله را حفظ کنند. این ارزش همچنین می تواند به اعتماد معامله گر به اعتبار تحلیل در یک تجارت خاص بستگی داشته باشد. برخی از معامله‌گران مقدار کمتری از حساب خود را  ریسک می‌کنند، در حالی که محتمل ترین سناریو برای تحلیل بازار در حال انجام باشد، دو برابر بیشتر ریسک می‌کنند، زیرا ممکن است احتمال برنده شدن آنها بیشتر باشد.

نوع دیگر حد ضرر، حد ضرر نموداری است که معمولاً توسط معامله گرانی که فقط به تحلیل تکنیکال نگاه می کنند استفاده می شود. این بر اساس رفتار قیمت و سطوح تکنیکال صرفا جایی است که معامله گر فکر می کند که ایده تجارتی و تحلیل باطل می شود.

به عنوان مثال، اگر معامله ای بر اساس جهش قیمت از خط روند صعودی انجام می دهید، می توانید یک حد ضرر نموداری زیر خط روند تعیین کنید. هنگامی که آن ناحیه پشتیبانی شکسته شد، می توانید مطمئن باشید که روند صعودی در حال حاضر نامعتبر است و باید از تجارت خود خارج شوید. با تنظیم حد ضرر نموداری، حتی اگر در آن زمان جلوی پلتفرم خود نباشید، دستور شما به‌طور خودکار فعال می‌شود.

اگر یک معامله فروش بر اساس شکست انجام می‌دهید، می‌توانید حد ضرر را بالاتر از ناحیه حمایت که فکر می‌کردید شکسته می‌شود، تعیین کنید. اگر یک معامله خرید بر اساس شکست انجام می دهید، می توانید در زیر ناحیه مقاومتی که فکر می کنید ممکن است شکسته شود، دستور حد ضرر را قرار دهید.

حد ضرر نوسانات نوع دیگری از حد ضرر است که معمولا توسط معامله گران حرفه ایی تر انجام می شود. این مقدار حد ضرر معمولاً نوسانات یک  جفت ارز را در روز (اینکه چقدر در روز جابه‌جا می‌شود) را در نظر می‌گیرد و بر اساس آن مقدار، حد ضرر را در معیار پیپ تعیین می‌کند.

به عنوان مثال، یورو/دلار آمریکا می‌تواند به طور متوسط 100 پیپ در روز حرکت کند، بنابراین می‌توانید 100 پیپ حد ضرر را از نرخ ورود خود تعیین کنید، زیرا میدانید که قیمت معمولاً در یک روز از آن حرکت پیپ فراتر نمی‌رود. اندیکاتورهای تکنیکال مانند باندهای بولینگر نیز می توانند نوسانات قیمت را در نظر بگیرند و از آنها برای تعیین حد ضرر نوسانات نیز استفاده شود.

در نهایت، حد ضرر زمانی نیز می تواند مورد استفاده باشد، به خصوص اگر معامله گر بلند مدت باشید. این اساساً محدودیتی را برای مدت زمانی که قصد دارید تجارت خود را باز نگه دارید تعیین می کند. اگر قیمت در جهتی که فکر می‌کردید با توجه به محدودیت زمانی که تعیین کرده‌اید حرکت نمی‌کند، بهتر است آن معامله را ببندید و از سرمایه تجاری خود در معامله دیگری استفاده کنید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید