Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جلسه هشت: اشتباهات رایج در تنظیمات حد ضرر

جلسه هشت: اشتباهات رایج در تنظیمات حد ضرر

 دستور حدضرر می تواند به معامله گر کمک کند تا از ضررهای بزرگ تر در حساب معاملاتی خود جلوگیری کند، اشتباهات رایج در استفاده  از حد ضرر ممکن است منجر به عملکرد بدتر شود. در اینجا برخی از مواردی که باید از آنها اجتناب شود، آورده شده است.

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که مبتدیان در تنظیم حد ضرر مرتکب می شوند این است که آنها را خیلی کوچک در نظر می گیرند. البته ترس از دست دادن پول هنوز در میان معامله‌گران مبتدی یا کسانی که به تازگی از حساب دمو به حساب زنده انتقال یافته اند، بسیار وجود دارد، و تعجبی ندارد که برای جلوگری از ضرر بیشتر، حد ضرر را نزدیک به نرخ ورود به معامله انتخاب می کنند.

البته به نظر می رسد در صورتی که معامله به نفع تحلیل شما پیش نرود، این  مقدار کم حد ضرر، ضرر را به حداقل می رساند، از طرفی با تنظیمات کوچک حد ضرر، معامله خود را در معرض احتمال خارج شدن سریع از معامله در نوسانات احتمالی قرار می دهید. و در نهایت بعد از فعال شدن حد ضرر قیمت در مسیر تحلیل شما پی برود. به خاطر داشته باشید که قیمت برخی از جفت‌های ارز، مانند پوند/دلار یا پوند/ین، معمولاً پر نوسان‌تر از سایر جفت‌ ارزها است، بنابراین این احتمال وجود دارد که قبل از انتخاب جهت واضح‌تر، قیمت در ابتدا نوسان یابد.

برخی معامله‌گران ترجیح می‌دهند از ترکیبی از حد ضرر نوسانی و حد ضرر نموداری استفاده کنند تا از تعیین حد ضررهای بیش از حد کوچک جلوگیری کنند. این در هنگام معامله ارزها که در مقایسه با جفت های اصلی نوسان بیشتری دارند، مفید است. می‌توانید میانگین دامنه روزانه نوسانات یا میانگین هفتگی نوسانات  جفت ارزها را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که حد ضرر های نموداری شما فراتر از این مقادیر نوسانات پیپ است.

از طرف دیگر، تنظیم حد ضررهای بسیار گسترده نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج است. در حالی که اندازه بزرگ حد ضرر  تضمین می کند که به احتمال زیاد حد ضرر به این زودی ها فعال نخواهد شد، در نظر گرفتن حد ضرر بزرگ توسط معامله گران مبتدی که ترس از دست دادن پول خود را دارند بسیار رایج است. و برای اینکه خیالشان راحت باشد و استرس کمتری داشته باشند، از تنظیمات بزرگی برای تعیین حد ضرر استفاده می کنند. راه درست این است که شما را به اندازه های موقعیت معاملاتی با حجم پایین سوق دهد که بسیار کوچک هستند و نمی توانند بیشترین ضرر را به سرمایه شما وارد کند. علاوه بر این، این می تواند منجر به یک نسبت ریسک به سود کوچک، شود و بر برآیند تجاری شما تأثیر منفی بگذارد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در تنظیم حد ضرر استفاده از اندازه ثابت به عنوان مبنایی برای اندازه حد ضرر است. مثلا شما برای هر معامله میزان مشخصی پیپ برای حد ضرر انتخاب میکنید.  در حالی که میزان حجم موقعیت معاملاتی باید بر اساس اندازه حد ضرر و درصد ریسک در هر معامله باشد.

هنگامی که از اندازه ثابت در موقعیت معاملاتی به عنوان مبنای محاسبه حد ضرر خود استفاده می کنید، نمی توانید رفتار قیمت را در نظر بگیرید. بهترین را استفاده از حد ضرر که می تواند برای مدیریت ریسک بهتر باشد این است که تعداد لات هایی که معامله می کنید بر اساس میزان ریسکی که می خواهید انجام دهید و در چه سطحی فکر می کنید معامله باطل می شود تنظیم می شود.

شاید یکی از اشتباهات بزرگ در تعیین حد ضرر این باشد که، درست  آنها را در نقاط عطف قرار می دهید. به خاطر داشته باشید که قیمت همچنان می‌تواند فرصتی برای چرخش و حرکت در جهت  تحلیل شما با آزمایش سطوح حمایت یا مقاومت داشته باشد، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که حد ضرر را چند پیپ فراتر از این سطوح تعیین کنید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید