Your browser does not support JavaScript!
نماشا

نرخ بیکاری (U-6)

نرخ بیکاری (U-6)

نرخ بیکاری (U-6) درصدی از نیروی کار ایالات متحده را که بیکار هستند، به اضافه آنهایی که کم کار هستند، و از جستجوی کار منصرف شده اند، اندازه گیری می کند. نرخ U-6 توسط بسیاری از اقتصاددانان آشکارترین معیار برای وضعیت واقعی وضعیت اشتغال کشور است.

با این وجود، عدد بیکاری که بیشتر به آن توجه میشود گزارش  U-3 است که اغلب به سادگی به عنوان گزارش نرخ بیکاری شناخته می شود. U3 تنها تعداد افرادی که بیکار بوده اند و در چهار هفته گذشته به دنبال کار بوده اند را نشان می دهد.

هر دو اعداد توسط اداره آمار کار (BLS) منتشر شده است.


  • نرخ بیکاری (U-6) گاهی اوقات نرخ بیکاری "واقعی" نامیده می شود.
  • نرخ بیکاری رسمی که به طور گسترده گزارش شده است، U-3، تنها افرادی را در نظر می گیرد که در حال حاضر بیکار هستند و در چهار هفته گذشته به دنبال کار بوده اند.
  • U-6 نه تنها شامل افراد بیکار، بلکه افراد کم کار، کارگران "دلسرد" که از جستجوی کار منصرف شده اند و کسانی که در واقع کار را ترک کرده اند اما ممکن است در مقطعی برگردند را شامل می شود.
  • U-6 توسط بسیاری از اقتصاددانان آشکارترین معیار برای وضعیت اشتغال یک کشور است.
  • هر دو نرخ U-3 و U-6 توسط BLS در گزارش کار ماهانه منتشر می شوند که توسط ناظران بازار برای سنجش سلامت اقتصاد استفاده می شود.

مفهوم نرخ بیکاری (U-6)

نرخ رسمی بیکاری که توسط دولت ایالات متحده استفاده می شود و توسط اداره آمار کار (BLS) منتشر شده است، نرخ U-3 است. این درصدی از کل نیروی کاری است که بیکار بوده و در چهار هفته گذشته به طور فعال به دنبال کار بوده است.

بخشی از بیکارانی که در چهار هفته گذشته به دنبال شغلی نبوده اند به عنوان "وابسته حاشیه ای" تعریف می شود و دیگر به عنوان بیکار محاسبه نمی شود.

این گروه محدود شامل افراد بیکاری است که در دوازده ماه گذشته به طور ناموفق به دنبال کار بوده اند. همچنین شامل افرادی می شود که به مدرسه بازگشته اند یا از کار افتاده اند، در این صورت ممکن است در مقطعی به نیروی کار بازگردند یا باز نگردند.

نرخ U-6 همچنین شامل افراد کم‌کار در معیارهای خود می‌شود. اینها افرادی هستند که خواهان شغل تمام وقت هستند اما به دلیل شرایط اقتصادی به مشاغل پاره وقت رضایت داده اند. در حالی که نرخ U-3 این دسته از کارگران را شاغل در نظر می گیرد، U-6 این گروه را بیکار حساب می کند.

در نهایت، نرخ U-6 شامل "دلسرد شدگان" می شود: کسانی که شغل می خواهند اما از جستجو دست کشیده اند.


عوامل موثر در نرخ U-6

گالوپ، شرکت تجزیه و تحلیل داده، نرخ U-6 را "نرخ واقعی بیکاری" می داند و معتقد است که نرخ U-3، واقعیت بیکاری در آمریکا را به درستی نشان نمی دهد.

گالوپ خاطرنشان می کند که یک مهندس یا هر متخصص ماهر دیگری که برای زندگی به یک شغل پاره وقت با دستمزد پایین روی می آورد، در نرخ رسمی بیکاری محاسبه نمی شود، حتی اگر حداقل 20 دلار در هفته درآمد داشته باشد.

علاوه بر این، نرخ U-3 شامل کارگرانی نمی شود که شاغل هستند اما ساعات کاری آنها کاهش یافته است.

همه موارد فوق "کم کار" نامیده می شوند و در نرخ U-6 گنجانده شده اند.

U-3 همچنین کسانی را که بیکار هستند اما در چهار هفته گذشته به دنبال کار نبوده اند حذف می کند. اینها کارگران "دلسرد" هستند که U-6 آنها را منعکس می کند.

نمونه ای از نرخ بیکاری (U-6)

برای محاسبه نرخ رسمی بیکاری، U-3، BLS تعداد کل افراد بیکار را بر تعداد کل شرکت کنندگان نیروی کار تقسیم می کند، سپس آن عدد را در 100 ضرب می کند.

به عنوان مثال، گزارش نرخ ماهانه ژوئن 2019 نشان داد که تعداد کل افراد بیکار 6.5 میلیون نفر و نیروی کار غیرنظامی 163.9 میلیون نفر است. نرخ بیکاری U-3به میزان 4٪ بود

در همان گزارش ژانویه 2022، تعداد افرادی که به طور جزئی به نیروی کار وابسته بودند، بالغ بر 1.5 میلیون نفر بود، در حالی که تعداد کل کارگرانی که به دلایل اقتصادی مشاغل پاره وقت داشتند، 3.7 میلیون نفر بود. نرخ بیکاری U-6 به میزان 7.1٪ بود.

هنگام محاسبه نرخ U-6، گروه پیوسته حاشیه‌ای هم به صورت کسر (کل بیکاران) و هم به مخرج کسر (کل نیروی کار) اضافه می‌شود. علاوه بر این، کارگران پاره وقت فقط به شمارنده اضافه می شوند، زیرا قبلاً به عنوان بخشی از نیروی کار گنجانده شده اند.

نرخ U-6 به طور قابل توجهی بالاتر از رقم U-3 است و مسلماً بازتاب بهتری از سلامت نیروی کار آمریکایی در آن زمان است.


یک واقعیت:

نرخ بیکاری بر اساس تعداد افرادی که برای بیکاری درخواست داده اند نیست. آنها بر اساس نظرسنجی از خانواده ها در هر منطقه از ایالات متحده است.


اثر COVID-19

از مارس 2020، اداره آمار کار چندین سؤال را به نظرسنجی خانوارهای خود اضافه کرده است تا تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا را بر مشاغل اندازه‌گیری کند.

  • 15.4 درصد از آمریکایی های دارای شغل حداقل بخشی از زمان را از راه دور کار می کردند.
  • 6 میلیون نفر به دلیل تعطیلی یا از دست دادن کسب و کارشان به دلیل بیماری همه گیر، قادر به کار نبودند.
  • 1.8 میلیون نفر به دلیل بیماری همه گیر قادر به جستجوی کار نبودند.

نرخ بیکاری (U-6) چگونه محاسبه می شود؟

آمار بیکاری که اوایل هر ماه توسط اداره آمار کار منتشر می شودکه بر اساس نظرسنجی از 60000 خانوار است. این در مجموع حدود 110000 نفر در حدود 2000 منطقه جغرافیایی شهری و روستایی است. این نظرسنجی توسط کارمندان اداره سرشماری انجام شده است.

محاسبه ساده است:

تعداد افرادی که می گویند بیکار هستند اما در ماه گذشته به دنبال کار بوده اند، به عنوان درصدی از کل جمعیت غیرنظامی شاغل، برابر با نرخ بیکاری "رسمی" یا U-3 است.
تعداد افرادی که بیکار، کم کار، بیکار هستند اما از جستجوی کار منصرف شده اند، یا به طور موقت نیروی کار را ترک کرده اند، به عنوان درصدی از کل جمعیت غیرنظامی کارگر، برابر با نرخ "واقعی" یا U-6 است.

انواع نرخ بیکاری چیست؟

نرخ بیکاری U-1 تنها یکی از شش «معیار جایگزین» استفاده از نیروی کار در ایالات متحده است که ماهانه توسط اداره آمار کار منتشر می شود.

اقدامات جایگزین عبارتند از:

U-1: درصدی از نیروی کار غیرنظامی که به مدت 15 هفته یا بیشتر بیکار بوده اند.
U-2: درصدی از نیروی کار غیرنظامی که شغل خود را از دست داده یا مشاغل موقت را تکمیل کرده اند.
U-3: درصدی از نیروی کار غیرنظامی که در چهار هفته گذشته بیکار بوده و به دنبال کار بوده اند.
U-4: تعداد بیکاران به اضافه تعداد جویندگان کار دلسرد به عنوان درصدی از کل نیروی کار.
U-5: مجموع بیکاران به اضافه جویندگان کار دلسرد به اضافه کارگران حاشیه ای به عنوان درصدی از کل نیروی کار.
U-6: همه افراد در U-5 به اضافه افرادی که به دلیل شرایط اقتصادی به صورت پاره وقت کار می کنند، به عنوان درصدی از کل نیروی کار محاسبه می شوند.

سخن آخر

نرخ بیکاری U-3 به صورت ماهانه گزارش می شود و به عنوان شاخصی کلیدی از سلامت اقتصاد ایالات متحده به دقت بررسی و ردیابی می شود.

نرخ U-6 درک وسیع تری از سلامت واقعی اقتصاد ارائه می دهد.

چند نفر به دلیل اینکه نمی توانند یک موقعیت تمام وقت به دست آورند، برای مشاغل پاره وقت تلاش می کنند؟ چند نفر حتی از تلاش برای یافتن شغل منصرف شده اند؟ چه تعداد نیروی کار را ترک کرده‌اند، به امید بازگشت با بهبود وضعیت؟

نرخ U-3 شامل هیچ یک از این افراد نمی شود، اما نرخ U-6 شامل می شود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید